صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
در واکنش به سخنان نوروزی نخست‌وزیر کانادا؛

افخم: اظهارات تکراری و ملال‌آور «هارپر» ارزش پاسخگویی ندارد

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهارات نخست‌وزیر کانادا درباره ایران را بسیار سطحی و بی‌محتوا خواند و گفت که اینگونه اظهارات غیرواقعی و تبلیغاتی به قدری تکراری و ملال‌آور شده است که ارزش پاسخگویی ندارد.
کد خبر : 9716

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات نخست‌وزیر کانادا را تکراری و غیر منطقی توصیف کرد.


افخم با بیان اینکه دولت محافظه‌کار کانادا دولتی افراطی شناخته می‌شود، گفت: اظهارات مغرضانه نخست‌وزیر کانادا درباره ایران بسیار سطحی و بی‌محتواست و اینگونه اظهارات غیرواقعی و تبلیغاتی به قدری تکراری و ملال آور شده است که ارزش پاسخگویی ندارد.


سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان افزود: بسیار محتمل است ژست آزادی‌خواهی نخست‌وزیر کانادا برای جلب آرای جامعه ایرانیان کانادا در انتخابات پارلمانی آینده صورت گرفته باشد. وی در حالی مدعی حمایت از حقوق ایرانیان مقیم کانادا است که به تازگی یکی از نمایندگان حزب محافظه‌کار وی با لحنی توهین‌آمیز خطاب به ایرانیان کانادا از آنان خواست تا به ایران بازگردند.


افخم اظهار کرد: اینگونه نگرش نسبت به قشر فعال و فرهیخته ایرانی مقیم کانادا نه تنها نشانگر این است که مسئولان دولت فعلی کانادا به بیماری خود برتربینی مبتلا شده‌اند، بلکه حتی ارزیابی غلطی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا دارند.


«استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا در سخنانی به مناسبت فرارسیدن نوروز، از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.


وی در سخنانی در شهر «ونکوور» ابراز امیدواری کرد که ایرانیان به زودی از دست استبداد آزاد شوند و گفت تا آن زمان، کانادا محلی برای جذب پناهجویان ایرانی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر