صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

علم

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۵:۴۳ | ۱۴ / ۰۲ /۱۴۰۴
| |

کلر اوبسکیور دو برابر سریع‌تر از JRPGهای دیگر در استیم فروش رفت

اکسپدیشن 33 با فروش بیش از یک میلیون نسخه در کمتر از دو هفته، موفقیتی بی‌سابقه کسب کرده و در استیم با سرعت دو برابر نسبت به JRPGهای مطرح مانند فاینال فانتزی 7: ریبرث و متافور: ری‌فانتازیو به فروش می‌رسد. این عملکرد، ادعاهای اسکوئر انیکس مبنی بر کاهش جذابیت JRPGهای واقع‌گرایانه با سیستم مبارزه نوبتی را نقض کرده‌است.
کد خبر : 970931

رایس الیوت، رئیس تحلیل بازار در Alinea Analytics، در گفت‌وگو با GamesIndustry.biz اعلام کرد که این بازی در هفته اول 785,000 نسخه در استیم و بیش از 350,000 نسخه در پلی‌استیشن فروخته است. او عوامل موفقیت را قیمت مناسب زیر 50 دلار، کیفیت بالای بازی و تقاضای بالای طرفداران برای JRPGهای واقع‌گرایانه دانست. الیوت افزود: اگر از طرفداران فاینال فانتزی در اواخر دهه 90 و اوایل 2000 بپرسید که JRPG ایده‌آل چگونه است، چیزی شبیه به اکسپدیشن 33 توصیف می‌کنند.

در حالی که فاینال فانتزی 7: ریبرث در پلی‌استیشن با فروش 1.4 میلیون نسخه در شش روز، چهار برابر سریع‌تر از اکسپدیشن 33 عمل کرد، این بازی همچنان از عناوینی مانند متافور: ری‌فانتازیو و پرسونا 3 ریلود در پلی‌استیشن پیشی گرفته است. موفقیت این عنوان که توسط تیمی 30 نفره در استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive ساخته شده و در گیم پس نیز عرضه شده، نشان‌دهنده پتانسیل بالای JRPGهای نوبتی مدرن است.

کلر اوبسکیور: اکسپدیشن 33 با ترکیب سیستم مبارزه نوبتی و مکانیزم‌های بلادرنگ مانند دفع و پارری، داستان احساسی و گرافیک خیره‌کننده الهام‌گرفته از فرانسه دوره بل اپوک، تحسین گسترده منتقدان را کسب کرده و امتیاز 9.5 از 10 را از Wccftech دریافت کرده است. این بازی که در 24 آوریل 2025 برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری و پی‌سی منتشر شد، با بیش از 1.5 میلیون لیست علاقه‌مندی در استیم، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این استودیوی نوپاست.

wccftech نوشت: این موفقیت در مقابل اظهارات نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده فاینال فانتزی 16، که در سال 2022 گفته بود ترکیب گرافیک واقع‌گرایانه و مبارزه نوبتی برای برخی بازیکنان ناسازگار است، قابل توجه است. اکسپدیشن 33 با نوآوری در سیستم مبارزه و ارائه تجربه‌ای عمیق، ثابت کرد که همچنان فضایی برای JRPGهای نوبتی با گرافیک مدرن وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر