صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

علم

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۵۱ | ۱۰ / ۰۲ /۱۴۰۴
| |

نادی: آموزش و پرورش باید به موتور محرک نوآوری تبدیل شود

معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور‌هایی در عرصه فناوری پیشرو خواهند بود که آموزش و پرورش را به موتور محرک نوآوری تبدیل کنند.
کد خبر : 970228

به گزارش خبرنگار آنا، به همت معاونت امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، نخستین همایش ملی تکنولوژی و تدریس، هم‌افزایی نوین در فرآیند یادگیری، با محور هوش مصنوعی و واقعیت‌های مجازی و با تأکید بر نقش تحول‌آفرین فناوری در آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش با اشاره به نقش فناوری در تحول نظام آموزشی گفت: هر موفقیت و پیشرفتی که در سطح جهان می‌بینیم و نصیب کشور‌ها شده، ریشه در تلاش، کوشش و برنامه‌ریزی دقیق دارد و تصادفی نبوده، چراکه آن کشور‌ها آینده‌نگر بوده و زیرساخت‌ها، الزامات و شرایط آن را از پیش فراهم کرده‌اند.

محمدعلی نادی خوراسگانی با مقایسه شیوه‌های سنتی آموزش در ایران با تحولات جهانی افزود: متأسفانه در بسیاری از مدارس ایران، هنوز این باور سنتی وجود دارد که معلم منبع کامل دانش و متکلم وحده بوده و دانش‌آموز تنها باید شنونده باشد، در حالی که در دنیا و در مجامع پیشرو و مدعی امر آموزش، بیش از یک دهه است که این الگو دگرگون شده و در حال پیوستن به تاریخ است.

وی با اشاره به نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در آینده آموزش بیان کرد: در سال‌های آینده، هوش مصنوعی و تکنولوژی، تحول سریعی در آموزش ایجاد خواهند کرد، بخواهیم یا نخواهیم واقعیت مجازی و هوش مصنوعی به ابزار‌های اصلی آموزش تبدیل‌ می‌شوند، چراکه این تکنولوژی فاصله میان ادراک و احساس را به حداقل می‌رساند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فراگیران نیز به سرعت در حال یادگیری این فناوری‌ها هستند و معلمان هم باید به این ابزار‌ها مسلط شوند و توجه به این نکته مهم است که مدل‌های جدید آموزشی جذابیت بیشتری دارند، اما باید مراقب باشیم که این تحولات، ارزش‌های خانواده و تعامل اجتماعی را تحت تأثیر منفی قرار ندهند، راکه کم‌توجهی به این نکته بحران‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

نادی خوراسگانی با اشاره به آینده فناوری در جهان، خاطرنشان کرد: کشور‌هایی در عرصه فناوری پیشرو خواهند بود که آموزش و پرورش را به موتور محرک نوآوری تبدیل کنند و باید سطح رضایت‌مندی از آموزش را تغییر دهیم و خود را با فناوری‌های نوین هماهنگ سازیم.

وی با اشاره به نقش حیاتی کشور‌هایی که آموزش و پرورش را به موتور محرک نوآوری تبدیل می‌کنند، یادآور شد: سبک سنتی آموزش در آینده کاملاً دگرگون خواهد شد و اگر‌ می‌خواهیم در این عرصه رقابت‌پذیر باشیم، باید از امروز برای این تحول بزرگ آماده شویم، چراکه آینده فناوری در دست جوامعی خواهد بود که رضایت‌مندی را در سطح جدید تعریف کرده و آموزش را متناسب با فناوری روز تغییر دهند.

به گزارش آنا، همایش نخستین همایش ملی تکنولوژی و تدریس، هم‌افزایی نوین در فرآیند یادگیری، با محور هوش مصنوعی و واقعیت‌های مجازی و با تأکید بر نقش تحول‌آفرین فناوری در آموزش دو روزه با محور‌های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت آموزشی، به‌روز‌رسانی سند تحول آموزش و پروش با تأکید بر تکنولوژی نوین و مدارس آینده و فناوری‌های نوین با حضور استادان، معلمان و کارشناسان آموزشی و با هدف تبادل‌نظر و بررسی راهکار‌های عملی برای انطباق آموزش با فناوری‌های نوین و برگزاری کارگاه‌های جنبی و نمایشگاه تخصصی جدیدترین یافته‌های تکنولوژی آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر