صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ششمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی مطرح شد:

بالا بردن سواد رسانه‌ای، برخورد حکیمانه با فضای مجازی است

ششمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با حضور مرتضی موسویان؛ رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن خجسته؛ رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و برخی مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کد خبر : 96955

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، مرتضی مفید‌نژاد؛ قائم مقام مرکز مطالعات راهبردی ژرفا در ششمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی گفت: در زمانی به سر می‌بریم که برخورد حکیمانه با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مجازی به عنوان تنها راه منطقی و عقلانی استفاده از فرصت‌ها و مصونیت از تهدیدهای شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی، در میان اندیشمندان کشور پذیرفته شده است و پژوهش‌های مرکز مطالعات راهبردی ژرفا حاکی از آن است که بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه، یکی از مهم‌ترین مصادیق برخورد حکیمانه با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مجازی است.


حسن خجسته؛ رئیس هیات علمی همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای در ایران موضوع جدیدی است تاکید کرد: بحث اخلاق حرفه‌ای، اخلاق رسانه‌ای و اخلاق استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از موضوعاتی است که لازم است در ایران به شکل بومی مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوانیم سواد رسانه‌ای را به شکل یک علم و دانش بومی بازتولید کنیم.


سید مرتضی موسویان؛ رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ضمن تایید سخنان حسن خجسته خاطر نشان ساخت: افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به تنهایی برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مقابله با تهدیدهای آن کفایت نمی‌کند و لازم است مسئولیت اجتماعی همه‌ی کاربران اینترنت و فضای مجازی افزایش یابد.


وی افزود: مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی یعنی اینکه هر یک از تولید کنندگان محتوا باید مسئولیت آنچه را تولید می‌کنند برعهده بگیرند و اگر بتوانیم با تعریف ساده‌ای از هنجار‌ها این مسئولیت را در بین تک تک اعضای جامعه تسری دهیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.


وی پیوند سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تنها راه سالم سازی فضای مجازی، واگذار کردن مسئولیت به تک تک اعضای جامعه‌ی ایرانی است زیرا تنها در این صورت است که نگاه افراد به تمامی مطالب و محتواهای این فضا انتقادی شده و یاد می‌گیرند چگونه یک مطلب را تحلیل نمایند و خوب را از بد تشخیص دهند، بالا بردن سواد رسانه‌ای در جامعه تنها با یک جریان سازی مستمر امکان پذیر است.


لازم به ذکر است همزمان با برگزاری همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در این همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر