صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

اتحادیه اروپا اعلام کرد: بریتانیا برای خروج نیاز به گذراندن مسیر رسمی ندارد

مقامات اتحادیه اروپا گفتند انگلستان برای آغاز شمارش معکوس برای خروج از اتحادیه اروپا نیازمند ارسال نامه رسمی نیست.
کد خبر : 96944

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، اطلاع‌رسانی دیوید کامرون،‌ نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی‌اش در روز سه‌شنبه، می‌تواند روند خروج از اروپا را آغاز کند.


سخنگوی شورای رهبران اتحادیه اروپا گفت که روند جداسازی همچنین می‌تواند با ارسال نامه به شورای اتحادیه اروپا یا صدور بیانیه‌ رسمی در ملاقاتی با شورای اتحادیه باشد که ثبت رسمی شود.


یک مقام اتحادیه اروپا در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی ایجاد شده در میان رهبران این اتحادیه در پی تأخیر نخست وزیر بریتانیا در ارسال اطلاعات رسمی ضروری برای روند خروج، گفت: «لزومی به نوشتن نامه از سوی نخست وزیر بریتانیا نیست. او می‌تواند تنها این موضوع را علام کند.»


کامرون؛ رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا را در شام کاری روز سه‌شنبه شورای اتحادیه در بروکسل در جریان نتایج رفراندوم روز پنجشنبه بریتانیا برای خروج از اتحادیه که منجر به استعفای او شده است، قرار داد.


او روز جمعه گفت که این سمت را به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار ترک می‌کند. بر اساس ماده 50 معاهده اتحادیه اروپا، دو سال زمان برای خروج از اتحادیه در نظر گرفته شده و به نظر می رسد کامرون با این اقدام که باعث خشم رهبران اتحادیه اروپا نیز شده است، به دنبال ایجاد تعلل در خروج است.


برخی مقامات روز شنبه اعلام کرده‌اند که هنوز برخی از سران اتحادیه اروپا انتظار دارند کامرون ظرف روزها و هفته‌های آینده پروسه خروج را آغاز کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر