صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
از سوی واحد تهران مرکزی

نشست تخصصی با موضوع «تدبر در قرآن کریم» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

نشست تخصصی با موضوع «تدبر در قرآن کریم» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور جمعی از استادان، دانشجویان، کارکنان و علاقه‌مندان به قرآن کریم در سالن نشست‌های تخصصی بخش دانشگاهی نمایشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 96915

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این نشست با هدف تشریح مفاهیم و مضامین قرآنی و تدبر در قرآن کریم به بیان سخن پرداخت و در ابتدای مباحث خود با توجه به وحدت رویه و مدیریتی که در این دوره از نمایشگاه قرآن وجود داشته گفت: «این وحدت رویه باعث استغنای بیشتر نمایشگاه امسال شده است و این جای قدردانی و تشکر دارد.»


دکتر احمدرضا خزائی با توجه به آیه «افلا یتدبرون القرآن» آیا در قرآن تدبر نمی‌کنید، افزود: «قرآن کتاب زندگیست و به دلیل روشنی و وضوح بسیار، همه زندگی ما را شامل می‌شود چون خداوند آنقدر روشن و پیداست که در زندگی ما جاریست.»


معاون فرهنگی اجتماعی واحد تهران مرکزی، تدبر در آیات قرآن کریم را همراه با دقت و تفقه ضروری دانست چراکه باعث فهم عمیق و دقیق می‌شود.


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: «قرآن کریم به‌دلیل جامع الاطراف بودن نباید از زاویه‌ای خاص به آن نظر کرد بلکه از همه زوایا باید آن را مورد بررسی قرارداد. این‌‌ همان است که می‌گوئیم قرآن کتاب زندگیست، به آن معنا که در مورد همه علوم سخن گفته است، حتی به جنبه موسیقیایی قرآن نیز باید توجه داشت و این‌‌ همان است که وقتی پیامبر اسلام (ص) قرآن تلاوت می‌کردند، دشمنان هم جذب صوت زیبای ایشان شده و به اسلام روی می‌آوردند.»


وی ادامه داد:‌ «برای فهم قرآن نورانیت قلبی لازم است و نه اینکه با دانستن چند اصطلاح از عمق قرآن سخن گفت. قرآن که سراسر زیبایی و هنر است باید با فهم دقیق و تفکر درست و جامعه نگر به کشف حقایق آن پرداخت و اینگونه است که در زندگی جاری می‌شود. نمایشگاه قرآن کریم در نگاه اول همه‌اش ظواهر است و وقتی با هنر و فکر و اندیشه عجین شود، آن وقت جذب افکار صورت می‌گیرد.»


بازدید از غرفه‌های نمایشگاهی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر