صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

علم

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۰:۳۶ | ۰۳ / ۰۲ /۱۴۰۴
| |
مدیر یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با آنا

تعمیر قطعات هواپیماهای جهانی؛ افتخاری که مُهر دانش ایرانی دارد

محققان ایرانی در شرکتی دانش بنیان ۲۰۰ قطعه هواپیمایی را میتوانند تعمیرکنند که برای این کار مجوز بین المللی دریافت کرده‌اند.
کد خبر : 968931

بهروز مینایی مدیر یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تعمیرات قطعات الکترونیکی به خبرنگار آنا گفت: ما توانستیم از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بگیریم و با تمرکزروی تعمیر قطعات هواپیما فعالیت این شرکت را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه برخی قطعات هواپیما برای تعمیر به خارج از کشور ارسال می‌شود، گفت: شرکت‌هایی که مجوز دارند می‌توانند قطعات هواپیما را تعمیر کنند؛ ما این مجوز تعمیر را در سطح بین المللی هم داریم.

از آنجایی که هر هواپیمای مسافری یا نظامی بعد از چند سفر و کیلومتر مشخص باید برخی قطعات آن چک یا تعمیر شود نیاز است که قطعات با کیفیت بهتری باشند.

وی ادامه داد: تمام کشور‌های که زیر نظر ایکائو هستند می‌توانند از خدمات شرکت دانش بنیان ما بهره‌مند شوند، زیرا همه کشور‌ها زیر نظر ایکائو هستند. آمریکا و اروپا استاندارد‌های مخصوص به خودش را دارد که مورد تایید ایکائو است؛ بنابراین این کشور‌ها هم می‌توانند از خدمات ما بهره‌مند شوند.

مینایی با بیان اینکه رفت و برگشت قطعات هواپیما به خارج از کشور باعث خروج ارز می‌شود. در حال حاضر ۱۰۳ شرکت امکان تعمیر قطعات هواپیما را دارند که این شرکت دانش بنیان بیشترین تعداد قطعات یعنی ۲۰۰ قطعه را می‌تواند تعمیر کند. نیمی از این ۱۰۳ شرکت تعمیرات هواپیما و نیم دیگر روی قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کنند.

مینایی افزود: تعمیر هر قطعه به مجوز جداگانه نیاز دارد که در این شرکت مجوز ۲۰۰ قطعه را داریم.

اخیرا این شرکت توانسته دستگاهی به عنوان پل ارتباطی قطعات و نمایشگر را بسازند که اطلاعات قطعه قابل رویت باشد.

وی تاکید کرد: با استفاده از این دستگاه می‌توان تست قطعه را انجام بدهیم و این برای بازرسی مفید است. درواقع تمام خروجی‌های قطعات روی این دستگاه قابل رویت است.

در زمان اخذ مجوز، بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات قطعه را که روی نمایشگاه با این دستگاه می بینند با ویژگی‌های شناسنامه قطعه مقایسه می‌کنند و بعد مورد تایید قرار می‌گیرد. وقتی همه تست‌ها پاس شود مجوز دریافت می‌شود.

نمونه خارجی این دستگاه وجود دارد، اما چون تحریم هستیم و امریکا، فرانسه و ... تنها سازنده آن است چنین دستگاهی در اختیار ایران قرار نمی‌گیرد لذا این شرکت برای تسریع در روند کار خود این دستگاه را ساخت.

این محصول در نمایشگاه یک روزه «کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات بدون سرنشین دفاعی» در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما
ارسال نظر