صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خانه موسیقی: پورتراب میراث معنوی خود را وقف جامعه موسیقی کرده است

هیأت مدیره خانه موسیقی در پیام تسلیت خود به جامعه موسیقی آورده است: زنده یاد مصطفی کمال پورتراب در جلسه‌ای که سال گذشته برگزار شده میراث معنوی خود از جمله کتاب‌ها، حق تالیف و سازهای خود را وقف موسیقی کرده بود.
کد خبر : 96284

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از سایت خانه موسیقی، هیأت مدیره خانه موسیقی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت استاد پورتراب منتشر کرد.


در بخشی از این پیام ، ضمن تسلیت و آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده آن مرحوم و همه هنرمندان و فرهنگیان کشور چنین آمده است: استاد کمال پورتراب ستون مستحکم آموزش موسیقی و از مفاخر ارزشمند این هنر شریف به شمار می‌آمد که نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌الملل چهره‌ای شناخته شده و معتبر بود.


در این پیام با اشاره به ویژگی‌های برجسته این چهره ماندگار همچون روحیه پژوهشگری،طراوت در آموزش و یادگیری و موشکافی در مسائل نوشته شده: استاد پورتراب معلمی نمونه و تاثیرگذار بود و طی بیش از هفت دهه آموزش و ممارست در تعلیم هنرجویان چند نسل، هزاران هنرجوی موسیقی را تعلیم و آموزش داد به گونه‌ای که اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان مشهور و موسیقیدانان برجسته از شاگردان ایشان بوده‌اند.


در پایان این پیام تسلیت آمده است: از آنجا که استاد پورتراب فردی خیر و وارسته بوده و هیچگاه به امور دنیوی دلبستگی نداشت در جلسه ای که سال گذشته با حضور برخی از اعضای هیأت مدیره، مشاور حقوقی خانه و دو تن از شاگردانش در منزل شخصی‌اش برگزار شده کلیه میراث معنوی خوداز جمله کتاب‌ها، حق تالیف و سازهایش را وقف موسیقی کشور کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی
ارسال نظر