صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

پایگاه فضایی در نیمه مسیر ماه و زمین تا 10 سال دیگر ساخته می‌شود

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی از یک طرح بلندپروازانه برای ساخت یک پایگاه فضایی میان زمین و ماه رونمایی کرده است که فضانوردان می‌توانند از آن برای انجام ماموریت‌های قمری یا به عنوان رابطی برای کشف اجرام دیگر منظومه شمسی استفاده کنند.
کد خبر : 96084

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ScienceAlert، در حالی که جزئیات این طرح هنوز در دسترس نیست، آژانس فضایی اروپا می‌گوید که این «پایگاه مرزی انسانی» در فضا می‌تواند به همین زودی‌ها یعنی تا دهه آینده ساخته شود.


به گفته مقامات آژانس ESA، این پایگاه مرزی علاوه بر اینکه «تقاطعی در فضا» برای کمک به ماموریت‌های تحقیقاتی روی ماه و تسریع در سفرهای فضایی ثمربخش خواهد بود؛ از آنجا که این پایگاه قرار است در نیمه راه زمین و ماه قرار بگیرد، می‌تواند جایگزینی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نیز باشد.


گفتنی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است بعد از 26 سال فعالیت فضایی، از سال 2014 کاملا از رده خارج شود و هنوز مشخص نیست که آژانس‌های فضایی سرتاسر دنیا چگونه می‌خواهند پروژه‌های عظیم و مهم تحقیقاتی خود را بدون این ایستگاه ادامه بدهند.


دیوید پارکر، مدیر بخش اکتشافات رباتیک و فضاپیمای آژانس فضایی اروپا در مراسم جشن بازگشت تیم پیکه، فضانورد بریتانیایی، به زمین گفت: «از همین الان تصور کنید که 10 سال آینده در نیمه راه زمین تا ماه یک پایگاه فضایی داریم».


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر