صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
مظهر رستمی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

هزینه‌های سنگین و بررسی‌های طولانی هنرمندان موسیقی را دلسرد می‌کند/ آلبوم «خواب و بیداری» تابستان منتشر می‌شود

مظهر رستمی نژاد که از جمله هنرمندانی است که با ورود به حوزه موسیقی با مشکلات عدیده‌ای در انتشار آلبوم‌ موسیقی‌اش روبه‌رو شده است، بخشی از موانع فعالیت‌ علاقه‌مندان به کار در این حوزه را تشریح کرد.
کد خبر : 95931

مظهر رستمی نژاد شاعر، نویسنده، ترانه سرا و خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، در خصوص فعالیتش در حوزه هنر گفت: «حرفه اصلی‌ام نویسندگی است و چیزی حدود ده سال است که به نگارش مشغول هستم. در طول این مدت 6 کتاب از سوی انتشارات نگارش شرق منتشر کرده‌ام که 4 کتاب آن شعر و 2 کتاب ورزشی بوده است. کلیه آثار با هنرنمایی و صفحه آرایی حسین سلیمانی آذین شده‌اند.»


وی در معرفی کتاب‌هایش تشریح کرد: «اولین کتاب «آوای خیس باران» نام دارد که ترکیبی از ترانه، شعرسپید، غزلیات، شعرهای نو است. در سال 1391 با تصمیم به تغییر سبک کاری، شعرسپید را در قالب سبک کوتاه‌نویسی آغاز کردم که ماحصل و خروجی آن دومین اثرم بود که در سال 1392 با عنوان «عاشقانه‌های آرام» به چاپ رسید... در ادامه «شب آشوب» را در تابستان 1393 و «دلم بهار می خواهد»را در همین سبک سپید و کوتاه در سال 1394 به چاپ رساندم.»



رستمی نژاد افزود: «همچنین تاکنون دو کتاب ورزشی‌ ایشان با عنوان «راهنمای مربیگری مینی والیبال» که آموزشی است و «ناگفته‌های یک صعود» که اولین کتاب تاریخی ورزش وزارت نفت است به نشر رسیده است.»


رستمی نژاد از انتشار کتاب شعر جدیدش با عنوان «خرداد» در سال جاری خبر داد که اثر هفتم این هنرمند به شمار می‌رود.


وی همچنین در خصوص فعالیتش در حوزه موسیقی نیز چنین اظهار کرد: «کار در این بخش را از اواخر اردیبهشت سال گذشته آغاز کردم و به پیشنهاد حمیدرضا عابدین دوست خوبم که یکی از آهنگسازان خوب کشور محسوب می‌شود تصمیم گرفتیم وارد عرصه موسیقی شویم که حضور خود را تاکنون و از این به بعد مدیون لطف و حمایت ایشان و دیگر دوستان منجمله کمال صداقت مدیر موسسه آوای ماندگار با آهنگ ها و تنظیم های بی نقصش هستم. اولین کار اوایل خردادماه سال گذشته با نام <ترس>وارد بازار موسیقی شد و در ادامه 5 ترانه دیگر با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضبط شد.»


این هنرمند حوزه موسیقی گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تمامی موزیک های منتشر شده در کنار چند آهنگ دیگر در قالب یک آلبوم موسیقی با عنوان «خواب و بیداری» در تابستان سال جاری وارد بازار شود.»


رستمی‌نژاد تهیه کنندگان آثارش را اینگونه معرفی کرد: ««ترس» ترانه‌ سرا شبنم عراقی‌نژاد و آهنگسازی و تنظیم حمیدرضا عابدین، «خواب و بیداری» که ترانه‌اش را خودم سروده‌ام با آهنگسازی و تنظیم کمال صداقت، «چشم‌های خیس» «پاییز» «دیوونه نشو» با ترانه‌هایی از مرتضی ساعتچی و آهنگسازی و تنظیم کمال صداقت، و در نهایت اثر تازه ای که با استقبال خوبی هم مواجه شد و به تازگی وارد عرصه موسیقی شده است با عنوان «بی‌تو یعنی غصه» با ترانه‌ای از حمید فریزند، آهنگسازی رضا شیری و تنظیم کمال صداقت موزیک های آلبوم موسیقی «خواب و بیداری» خواهند بود. این آلبوم دربرگیرنده چند دکلمه‌ از مینا امیر آفتابی است،که در دوکار مشترک هم با دکلمه ایشان که ترانه‌هایش را خود سروده‌ام اثری متفاوت را به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد.»


وی در صحبت‌هایش این قول را به مخاطبان خود داد که امسال تابستان این آلبوم خاص منتشر شود، همچنین علاقه‌مندان به موسیقی می‌توانند از طریق سایت‌های معتبر موزیک های نام برده شده را تهیه کنند و از شنیدنشان لذت ببرند.


وی درباره مسائل و مشکلات موجود برای فعالیت در حوزه موسیقی گفت:‌ «متأسفانه جامعه هنری خیلی مظلوم واقع شده است و ما برای نگارش یک کتاب یا انتشار یک اثر هنری باید از فیلترهای بزرگی عبور کنیم و در نهایت با سختی تمام به فعالیت بپردازیم. امروزه اکثر هنرمندان از جمله من ترجیح می‌دهیم با جذب اسپانیر مشکلات را مرتفع کنیم. که در این صورت هم بیشترین سود به اسپانسر می‌رسد و هنرمند همچنان باید با تمام وجودش به سختی ها و ناهمواری های این مسیر ادامه دهد.»


این هنرمند موسیقی عنوان کرد: «در آماده‌سازی آلبوم «خواب و بیداری» نیمی از هزینه‌ها به صورت شخصی تقبل شده است که البته میزان آن بسیار سنگین است و مابقی به عهده اسپانسر این اثر بوده است. در انتشار هر موزیک از آلبوم علاوه‌بر هزینه‌هایی که صرف شروع و ساخته‌شدن کار، هزینه ترانه، ملودی، میکس ومستر و تنظیم می‌شود، برای تبلیغات و معرفی اثر هم باید هزینه های گزافی صرف کنیم که میزان آن گاها بیشتر از هزینه‌ ساخت است. صرف نکردن این هزینه برای تولیدکننده ضرر بسیاری خواهد داشت زیرا معرفی اثر در سایت‌های مجاز موسیقی و اشتراک‌ گذاشته شدن آن تاثیر بسزایی در فروش و جذب مخاطب خواهد داشت.»


وی با اشاره به اهمیت کیفیت اثر و این‌که مجموعه بخش‌های تشکیل‌دهنده آلبوم در جذب مخاطب و پیگیری آنان برای آلبوم‌های بعدی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: «تاکنون همکاری بسیار خوبی با موسسه آوای ماندگار مشهد به مدیریت کمال صداقت داشته‌ام و تا به امروز این تعامل راهگشای ارتباطات بیشتر من بوده است به طوری که قرار است در فعالیت‌های بعدی‌ام در حوزه موسیقی با هنرمندان سطح یک کشور همکاری داشته باشم.»


رستمی نژاد اضافه کرد: «در حال حاضر صحبت‌هایی درباره همکاری با هنرمندان مطرح انجام شده است و من در تلاش هستم تا این برنامه در سال جاری اجرایی شود. تنها مسئله‌ای که در این میان وجود دارد مباحث مالی است که سرسام‌آور است، اگرچه هنرمندی که در آغاز راه است باید برای معرفی هر چه بیشتر خود و آثارش هزینه کند تا کاری با کیفیت ارائه کند.»


وی همچنین اظهار کرد: «خیلی از افراد به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند وارد بازار هنری کشور شوند و با این‌که در عرصه هنر بسیار موفق هستند به دلیل مسائل مادی چندان موفق نمی‌شوند و در مقابل عده‌ای هستند که نگرانی بابت صرف پول ندارند و به صورت حرفه‌ای کار نمی‌کنند اما به دلیل وضعیت مالی مناسب و صرف هزینه‌های هنگفت بیشتر شناخته می‌شوند.»


رستمی نژاد در معرفی مشکلات دیگر هنرمندان موسیقی گفت: «علاوه بر مشکلات مالی مواردی چون مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی‌های طولانی مدت و یا رد شدن‌های مکرر آثار، هنرمند را کمی دلسرد می‌کند تا در نتیجه فعالیت در این حوزه کمی سخت‌تر شود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی
ارسال نظر