صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

آغاز فاز دوم مرمت هتل تاریخی پارس در مشهد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد از اجرای فاز دوم مرمت هتل تاریخی پارس در مشهد خبر داد و گفت: فاز دوم مرمت این هتل تاریخی در مشهد از مدتی پیش آغاز و به زودی به پایان می رسد.
کد خبر : 95759

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری با اعلام این خبر افزود: مرمت این هتل تاریخی که در محور فرهنگی میدان شهدا به سمت میدان ده دی واقع شده به عنوان یکی یا برنامه های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برای مشهد 2017 درحال اجراست.
وی افزود: محور میدان شهدا به سمت میدان ده دی یک مسیر فرهنگی و تاریخی در مشهد مقدس است که بخش زیادی از خاطرات مشهد قدیم در این خیابان واقع شده است.
دیناری گفت: بر همین اساس فاز دوم مرمت این هتل تاریخی در مشهد آغاز و به زودی به پایان خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: این هتل تاریخی بعد از مرمت به عنوان جاذبه میراث فرهنگی و یکی از جاذبه های جدید گردشگری در مشهد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ستادی ویژه «مشهد ‌٢٠١٧» تشکیل شده که محور عمل آن توجه به هویت فرهنگی و میراث تاریخی شهرمان است که دو محور در بافت قدیمی و تاریخی شهر مشهد برای حفظ و تثبیت انتخاب شده است.
محور اول حدفاصل میدان شهدا تا میدان ده‌دی را شامل می‌شود که در مسیر آن بانک ملی، خانه ملک، ساختمان مشهور به دارایی، باغ ملی، کلیسا، خانه‌های تاریخی موجود در خیابان جنت، هتل پارس و... به عنوان شاخصه‌های اصلی این محور تاریخی قرار گرفته‌اند و باید برای آن‌ها، طرح‌های شناسایی، مستند‌سازی و عملیاتی‌مان به مرحله اجرا درآید.
هتل تاریخی پارس مشهد واقع در خیابان امام خمینی (ارگ سابق) در سال ۱۳۱۶ هجری توسط یک معمار روس و به سبک روسی و به عنوان اولین مکان اقامتی با شیوه های پذیرایی به سبک مدرن و امروزی در مشهد ساخته شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرمت مشهد
ارسال نظر