صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

وزیر راه و شهرسازی: نخستین هواپیمای نو مهرماه به کشور وارد می‌شود/ تکمیل آزادراه تهران-شمال تا سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که مذاکرات با بوئینگ و ایرباس ظرف پنج هفته آینده به قطعیت برسد، مهرماه نخستین هواپیما وارد کشور می‌شود.
کد خبر : 95674

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، عباس آخوندی در برنامه تیتر امشب همچنین از روند مثبت مذاکرات با مسئولان ایرباس خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ده هیات درباره تنظیم قرارداد برای دریافت قطعات داخلی، موتور، خدمات پس از فروش و امکانات رفاهی داخل هواپیماهای مورد معامله از ایرباس مذاکره کرده‌اند که این مذاکرات در سه چهار هفته آینده قطعی می‌شوند. همچنین تا یک ماه دیگر یا سرمایه‌گذاران اصلی قرارداد قطعی می‌شوند.


وی تصریح کرد: : ایرباس هم باید مجوزهای خودش را از آمریکا اخذ کند که البته مذاکرات اولیه آنها هم با موفقیت به پایان رسیده است.


آخوندی با بیان اینکه اکنون تنها 162 هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال است، عنوان کرد: خرید و نوسازی هواپیماهای ایرباس و احتمالاً بوئینگ یک التزام است.


وی درباره تعداد هواپیماهای خریداری شده از بوئینگ هم بیان کرد: در مورد خرید از کمپانی بوئینگ مذاکرات اولیه انجام شده و احتمالاً‌ میزان خرید ما از بوئینگ با ایرباس برابر است.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مورد معامله با ایرباس دولت ایران نه بازپرداختی را تضمین می‌کند و نه زیر بار فاینانس می‌رود بلکه یک شرکت واسطه پول هواپیماها را به فرانسه پرداخت کرده و ایران از آن شرکت واسط، به نحوه اجاره به شرط تملیک هواپیماها را دریافت می‌کند. این نوع خرید سالانه 3 تا 4 میلیارد دلار ارز به کشور باز می‌گرداند.


تکمیل آزادراه تهران-شمال تا سال 1400


وی از تکمیل پروژه آزادراه تهران - شمال تا پایان سال 99 خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند 9 هزار میلیارد تومان اعتبار است که تا کنون حدود یک هزار و 40 میلیارد تومان در مرحله نخست این پروژه هزینه شده است.


آخوندی درباره مطالبات پیمانکاران این پروژه نیز ابراز کرد: دستمزد کارکنان این پروژه تا به حال به روز پرداخت شده و هیچ بدهی‌ای در کار نیست.


وی تصریح کرد: در قطعه اول این پروژه (یعنی 32 کیلومتر اول) کار بسیار دشوار بود زیرا در این مسیر پلی به درازای 300 متر تعبیه شده که اجرای آن با دشواری های زیادی همراه است.


او به معماری منحصر این جاده 120 کیلومتری اشاره کرد و گفت: برخی از مراحل این مسیر یکپارچه تونل است که زیباسازی این تونل ها به منظور خسته نشدن رانندگان، مهندسی خلاقی را می طلبد.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تمایل دارد امکان بازدید مردم از روند اجرای این جاده‌ها را فراهم کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران این پروژه کاملاً ایرانی هستند، بهتر است تا مردم از این دستاورد بومی بازدید داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر