صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

درخواست رئیس مجلس از نوبخت: برنامه ششم را به مجلس ارائه دهید/ نوبخت: لوایح دولت آماده تقدیم به مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه بودجه سال آینده باید بر اساس برنامه ششم تصویب شود، از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کند.
کد خبر : 95626

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز -سه‌شنبه- پس از ارائه گزارش نوبخت در مورد برنامه ششم، اظهار کرد: روند تصویب برنامه در مجلس 5 تا 6 ماه زمان می‌برد و قانون بودجه سال آینده هم باید بر اساس این برنامه مصوب نوشته شود.


محمدباقر نوبخت در پاسخ به رئیس مجلس، گفت: در حال حاضر لایحه برنامه تقدیم مجلس شده اما حسب نظر نمایندگان ویرایش متفاوتی در آن صورت می‌گیرد و ما آن را طی نامه‌ای در آینده بسیار نزدیک تقدیم خواهیم کرد.


رئیس مجلس با اشاره به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه در هفته آینده، اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس عوض شده است، دولت باید رسماً لوایح را به مجلس ارسال کند. الحمدلله کمیسیون‌ها نیز شکل گرفته و آماده انجام کارهای اجرایی هستند.


نوبخت در این‌باره گفت: خوشبختانه هیأت وزیران همه لوایحی را که می‌خواهیم به مجلس ارائه کنیم، تصویب کرده است و در فرآیند تقدیم به مجلس قرار دارد.


لاریجانی مجدداً از نوبخت سوال کرد که چرا در مقایسه اهداف برنامه‌های توسعه و عملکرد آنها برنامه سوم هدف و عملکرد نزدیک‌تری داشته است؟


وی در این‌باره گفت: آیا بررسی کرده‌اید که چرا هدف و عملکرد برنامه سوم نزدیک‌تر از سایر برنامه‌ها بوده و هدف و عملکرد سایر برنامه‌ها شکاف بیشتری داشته است؟


نوبخت ادامه داد: طی سال‌های گذشته هفت دوران در اقتصاد کشور وجود داشته و آن دورانی که همزمان با برنامه سوم توسعه بوده از نظر ما دوران باثبات کشور است. در واقع پاداش ثبات نسبی در اقتصاد کشور در شاخص‌ها متعین شده و خود را نشان داده است.


علی لاریجانی در این‌ باره گفت: یعنی عامل بیرونی را دخیل می‌دانید؟


نوبخت اضافه کرد: یکی از موارد همین است اما مورد دیگر این است که از اهداف بلندپروازانه در این برنامه تبعیت نشده اما عمده شاخص آن ثبات نسبی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر