صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۳

تامین رضایت مردم شرط اجرای طرح‌های راهسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: اگر جاده‌ها ایمن و با لحاظ همه استاندارد‌های مربوطه ساخته نشوند، اعتماد و رضایت مردم خدشه‌دار می‌شود.
کد خبر : 953029

به گزارش خبرگزاری آنا، هوشنگ بازوند در نشستی که به منظور بهره برداری از پروژه سد سفید رود در شهرستان رودبار برگزار شد یکی از چالش‌های اصلی استان‌ها را مساله راه عنوان کرد و افزود: مردم توقع دارند راه‌های بسیار ایمنی داشته باشند تا در تردد‌ها مشکلی ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: مسیر‌های آزادراهی به علت استفاده همه مردم نقشی ملی و فرا استانی دارند از این‌رو اگر جاده خوب و ایمن نسازیم، اعتماد مردم را از دست می‌دهیم حال آن که اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه کشور است.

بازوند تاکید کرد: انجام مطلوب، به موقع و سریع پروژه‌های عمرانی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهد و اعتماد مردم را نسبت به نظام، حکومت و دولت دوچندان کند.

ایجاد زیرساخت برای آسانی سفر باید توسط دستگاه‌های ملی فراهم شود

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به علاقه‌مندی مردم ایران در سفر به استان‌های شمالی به ویژه گیلان، تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل سفر مردم باید توسط دستگاه‌های ملی فراهم شود و منابع استانی کفاف تامین زیرساخت‌های مناسب برای این حجم مسافر را ندارد.

هادی حق شناس با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی اگر کیفیت مطلوب نداشته باشد و موجب ناراضایتی مردم شود، بی‌فایده است، گفت: مشکلات آزاد راه رشت - قزوین هم در مصوبات سفر هیات دولت خواهد آمد تا با اقدامات اصلاحی هدف وزارت راه و شهرسازی که جلب رضایت مردم است، فراهم شود.

وی تاکید کرد: این مسیر تنها آزاد راه کشور است که پس از گذشت هشت سال از بهره برداری، بخشی از آن (باند برگشت) باقی مانده است اگرچه به لحاظ مهندسی اجرای این پروژه شاهکار محسوب می‌شود، اما باید باقی‌مانده این طرح و سایر پروژه‌های راه و راه آهن استان به نحو مطلوب تکمیل و به بهره برداری برسد.

حق شناس در ادامه جایگاه استان را در تامین ضریب امنیت غذایی کشور مهم ارزیابی و اظهار کرد: حوزه راه نیز با توجه به علاقه‌مندی مردم ایران برای سفر به این خطه، نیازمند توجه ویژه است، شهرستان آستارا با وجود سه مرز ریلی، جاده‌ای و دریایی ویترین جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود در حالی که از مرکز استان تا آستارا آزاد راه و راه آهن وجود ندارد و تزریق اعتبار به طرح‌های مصوب نیز بسیار قطره چکانی است.

وی تصریح کرد: طرح این مباحث به مفهوم آن نیست که در گذشته اقداماتی در این بخش‌ها صورت نگرفته است، اما به لحاظ متوسط آزادراهی به نسبت سایر نقاط کشور شرایط خوبی نداریم ضمن اینکه آزادراهی که بصورت ناقص اجرا شده باشد در شان گیلان و مهمانانی که به این استان سفر می‌کنند، نیست.

استاندار گیلان با اشاره به تاکید دولت چهاردهم و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: ۸.۲ کیلومتر از مسیر بازگشت آزاد راه منجیل- رودبار محوری نیست که اجرای آن معادل کل پروژه زمان برد، مسیری که برای استان گیلان بسیار مهم و حیاتی است و با صرفه جویی حجم بنزینی که خودرو‌ها در ترافیک صرف می‌کنند می‌توان در طولانی مدت منابع مالی این پروژه را تامین کرد.

وی اظهار کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت - کاسپین نیز با تغییر خط از ارتفاع به سطح، اکنون ۵۰ نقطه ورودی و خروجی روستاییان به این ریل آزاد است که این مسیر را حادثه آفرین خواهد کرد، بنابراین پروژه نیاز به اصلاح و تکمیل دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه
ارسال نظر