صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها (۱۸۶)؛

منظور از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی چیست؟

شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که یافته‌های جدید و ایده‌های پژوهشی را به محصولات، خدمات و فنآوری‌های قابل ارائه به بازار تبدیل می‌کند.
کد خبر : 951132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌های دانش بنیان، تجاری سازی و فروش محصولات است. به همین خاطر ارگان‌های ذیربط، شرکت‌هایی که در حوزه تجاری سازی و ارایه خدمات تجاری در راستای رونق کسب و کار‌های دانش بنیان فعالیت دارند را به عنوان شرکت تجاری سازی مورد تأیید قرار می‌دهند.

تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه یافته در مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌ها و موسسات، یکی از حلقه‌های اصلی دستیابی به منفعت‌های مالی و در نتیجه بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود. 

شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی فرآیند در راستای تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت فعالیت می‌کنند و این شرکت‌ها با ارائه خدماتی در بازارسازی محصولات دانش‌بنیان نقش‌آفرینی دارند. 

این خدمات در ۸ حوزه «خدمات ارزیابی»، «خدمات حقوقی و مالکیت فکری»، «خدمات تبادل فناوری»، «خدمات توسعه بازار»، «خدمات مالی و سرمایه گذاری»، «خدمات مدیریت فناوری و کسب و کار»، «شتابدهی و توسعه‌گری نواحی نوآوری» و «خدمات سیاستگذاری» عرضه می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک آنها بازار خود را گسترش می‌دهند.

تاکنون ۳۹۰ شرکت دانش‌بنیان طی این سال‌ها توانسته‌اند با خدمات خود به رونق زیست بوم فناوری و نوآوری کمک کنند و تبدیل ایده به محصول را شتاب دهند.

فهرست خدمات تخصصی دانش بنیان تجاری سازی
•    تهیه طرح کسب وکار (BP)، امکان سنجی فنی، بازار، اقتصادی
•    ارزیابی قابلیت تجاری سازی
•    ارزیابی فنی، مالی، بازار، اقتصادی، سیستمی و عملکرد
•    جست‌و‌جو و تحلیل اختراع و پتنت خارجی
•    نگارش و ثبت اختراع و پتنت داخلی و خارجی
•    ارزیابی آمادگی صادراتی (ERA)، مدیریت صادرات (EMC)، اجرای برنامه‌های تبلیغات، توزیع و پخش در بازار خارجی
•    مشاوره و خدمات حقوقی در خصوص قرارداد‌ها و دعاوی
•    مشاوره فنی و مهندسی، مشاوره طراحی مهندسی، مشاوره تولید و برون سپاری تولید
•    مشاوره شناسایی و اخذ مجوز‌های ضروری و استقرار استاندارد‌های محصول
•    تدوین استراتژی و ره نگاشت فناوری
•    پیش‌بینی و آینده نگاری فناوری
•    مشاوره فروش فناوری و خدمات فن بازار
•    طراحی فرآیند‌های مدیریت فناوری و نوآوری و توسعه محصول جدید (NPD)
•    صحه گذاری فناوری
•    ارزش گذاری و قیمت گذاری فناوری

در واقع لازمه موفقیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاری‌سازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر