صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تحلیل مربی ایران در جام جهانی 1998 از یورو 2016

انگلستان و آلمان هدف‌شان قهرمانی در یورو نیست/ اسپانیا و فرانسه در بازی‌های بعدی بهتر از این می‌شوند

مربی ایران در جام جهانی 98 گفت: بین‌ تیم‌های فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان یک تیم فاتح یورو 2016 خواهد شد.
کد خبر : 95027

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص رقابت‌های یورو 2016 گفت: «الان تا حدود زیادی وضعیت گروه‌ها مشخص شده است و شاید بتوان به راحتی در خصوص تیم‌هایی که شانس قهرمانی دارند،‌صحبت کرد اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برخی تیم‌ها مثل انگلستان و آلمان بسیار با برنامه به فرانسه آمده‌اند و با میدان دادن به بازیکنان جوان خود، آنها را به خوبی آماده حضور در جام جهانی می‌کنند.»


وی در ادامه گفت: «برای این‌ تیم‌ها قهرمانی در جام جهانی بسیار با ارزش‌تر از جام ملت‌های اروپاست و اگر در مراحل بعدی هم حذف شوند برای‌شان اهمیت چندانی ندارد. این موضوع به خصوص در تیم انگلستان بیشتر دیده می‌شود و مشخص است این تیم برای کسب تجربه بیشتر در یورو 2016 شرکت کرده است.»


گروه A: فرانس،‌سوئیس، رومانی و آلبانی


کارشناس فوتبال ایران درباره شرایط گروه اول مسابقات اظهار داشت: «‌در این گروه فرانسه به لطف میزبانی که از آن برخوردار است خود را متمایز از دیگر تیم‌های گروه کرده است. آنها به دنبال این هستند تا قهرمان شوند. فرانسوی‌ها فوتبالی متفکرانه را ارائه می‌کنند و کاملا حساب شده به دروازه حریفان نزدیک می‌‌شوند. به نظرم فرانسه یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی است و در بازی‌های آینده خود نیز بازی‌های برتری را انجام می‌دهد. در این میان باید دید مشکلاتی اعم از محرومیت و مصدومیت مشکلاتی را برای تیم میزبان پیش می‌آورد یا فرانسه با موفقیت خود را به مراحل پایانی خوهد رسید.»


گروه B : انگلستان، اسلواکی، ولز و روسیه


وی در خصوص گروه دوم رقابت‌های یورو 2016 عنوان گرد: «انگلستان یکی از تیم‌هایی است که بازیکنان جوانش می‌توانند در سطح اول فوتبال دنیا بازی کنند. این تیم متشکل از جوانان با تجربه‌ای است که به خوبی توپ را در جریان بازی به حرکت در می‌‌آورند. هرچند خط دفاعی این تیم عملکرد خوبی نداشته است. با این حال انگلستان برای رسیدن به مراحل پایانی شانش بالایی دارد.»


او خاطرنشان کرد: «ولز به قدرت گرت بیل متکی است و اگر او نباشد عملا این تیم حرفی برای گفتن ندارد. این تیم‌ تک بعدی است و روی آن نمی‌توان به عنوان مدعی جدی حساب کرد. اسلواکی تیم جنگنده‌ای است اما فاقد شخصیت حضور در مراحل پایانی است و احتمالا دور بعد حذف می‌شود. روسیه هم هنوز شانس صعود دارد اما این تیم فاصله زیادی با یک تیم مدعی دارد و شانسی برای حضور در مراحل پایانی را ندارد.»


گروه C: آلمان، لهستان، ایرلند شمالی و اوکراین


ذوالفقارنسب با اشاره به این موضوع که گروه C یکی از دشوارترین گروه‌هاست، خاطرنشان کرد: «شاید کسی فکر نمی‌کرد اوکراین در این گروه حذف شود اما عملکرد خوب دیگر تیم‌ها موجبات حذف این تیم را رقم زد. آلمان مطابق انتظار با برنامه بازی می‌کند و به‌دنبال این است تا آن بازی شناور و یکنواخت خود را توسط بازیکنان جوانش ارائه دهد که البته با آن کیفیت مدنظر علاقه‌مندان فاصله دارد. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که آلمان‌ها از بازی مستقیم و فیزیکی به بازی با حفظ مالکیت روی آورده‌اند و حساب‌شده‌تر به دروازه حریفان نزدیک می‌شود.»


وی ادامه داد: «لهستان هم بعد از مدت‌ها فوتبال خوبی را ارائه کرده و و به نظر می‌‌آید بتواند خود را به جمع 8 تیم برتر برساند. آنها نشان دادند که تنها متکی به لواندوفسکی نیستند و بازیکنان دیگری هم هستند که می توانند برای فوتبال لهستان بدرخشند.ایرلند جنوبی هم یک تیم معمولی نشان داده‌است .»


گروه D: اسپانیا، کرواسی،‌جمهوری چک و ترکیه


کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط گروه چهارم مسابقات یورو 2016 یادآور شد: «اسپانیا در بازی نخست چشم‌گیر بازی نکرد و به نظر خسته می‌آمد با این حال از سد چک گذشت تا نشان دهد مدعی جدی قهرمانی است. آنها بازی به بازی بهتر می‌شوند و در بازی برابر ترکیه با حفظ مالکیت توپ و ایجاد موقعیت‌های فراوان حریف را مغلوب کردند. اسپانیا تیمی است که بازیکنانش شخصیت بالایی دارد و به واسطه قهرمانی‌های که بازیکنان اصلی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده‌اند از تجربه بالایی برای قهرمانی در یورو 2016 برخوردار هستند.»


او افزود: «کرواسی هم در این گروه عملکرد خوبی داشته و با اتکا به مهره‌های خوبی که دارد و آنها در لیگ‌های معتبر اروپا بازی می‌کنند فوتبال بابرنامه‌ای را ارائه کرده است. آنها به خوبی در زمین همدیگر را پیدا می‌کنند. به نظرم این تیم شانس آن را دارد که از اسپانیا هم امتیاز بگیرد. این تیم به‌رغم اینکه همواره بازی‌های خوبی را ارائه کرده اما قابلیت حذف شدن در مراحل بعدی را دارد و دلیلش هم نا آشنایی بازیکنان این تیم با قهرمانی است. جمهوری چک در این گروه نتوانسته تیم قابلی باشد و به نظر می‌‌‌آید در دور بعدی حذف شود.تکلیف تیم ترکیه هم مشخص است. این تیم همان طور که انتظار می رفت در دو بازی خود مغلوب شد تا بیشتر فاصله فوتبال این کشور با تیم های اروپایی مشخص شود.»


گروه E: ایتالیا،‌بلژیک، سوئد و جمهوری ایرلند


ذوالفقارنسب با اشاره به حرفه‌ای بودن تیم ملی ایتالیا درباره گروه پنجم یورو 2016 اظهارکرد: «به نظر می‌‌آمد این گروه، یکی از گروه‌های مرگ باشد اما عملکرد لاجوردی‌پوشان کاملا حرفه‌ای بود و این تیم با 2 پیروزی ارزشمند نشان داد که بخت زیادی برای قهرمانی دارد. ایتالیا تیم نسبتا مسنی دارد اما تجربه بالای بازیکنان این تیم و شخصیت بالایی که برای کسب جام‌های قهرمانی در گذشته از خود نشان داده، در این دوره هم همراه این تیم هست و آنها می توانند یکی از بخت‌های قهرمانی باشند.»


او درادامه افزود: «در این گروه بلژیک هم یکی از تیم‌های مدعی نشان داده که با اتکا به ستاره‌های خود می‌تواند تا مراحل پایانی بالا بیاید. ستاره‌هایی که در لیگ برتر انگلستان شایستگی‌های خود را ثابت کرده‌اند. سوئد و جمهوری ایرلند ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شدند و نمی‌توانند شانسی برای موفقیت در یورو داشته باشند.»


گروه‌ F: مجارستان، ایسلند، پرتغال و اتریش


مربی ایران در جام‌جهانی 98 در خصوص بازی‌های ضعیف پرتغال در گروه ششم نیز بیان داشت: «پرتغال‌ی ها در زمینه باشگاهی تیم‌های قدرتمندی در سطح قاره اروپا نداشته‌اند و به همین دلیل هم در مسابقات ملی کمتر پیش آمده که بتواند خود را تا مراحل پایانی برساند. این بار هم این تیم فاصله زیادی با یک تیم قهرمان دارد چرا که بازیکنان این تیم بیشتر در لیگ‌هایی غیر از کشور خود بازی می‌کنند. ساختار این تیم برای قهرمانی تعریف نشده است.»


او خاطرنشان کرد: «مجارستان در گروه ضعیفی قرار گرفته و به همین خاطر به صدر جدول رفته است. این تیم در دور بعدی احتمالا حذف می‌شود. ایسلند تیم بهتری از اتریش است اما با توجه به بازی‌های دور از انتظار پرتغال این تیم‌ها هم به زودی از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر