صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد

ضرورت اقدامات جهادی برای رفع فقر درکشور/ تدوین برنامه جامع خروج از فقر

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد رفع فقر در کشور را نیازمند اقدامات جهادی و مبتنی بر مددکاری دانست و گفت: این نهاد تلاش می‌کند با اجرای برنامه های حمایتی، آثار فقر و محرومیت را از زندگی مددجویان بزداید.
کد خبر : 94835

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، فاطمه رهبر در بازدید از مرکز خدمات مددکاری این نهاد با بیان اینکه امداد امام(ره) دارای سه ویژگی خاص همچون متبرک بودن به نام امام (ره)، انتساب به رهبری و توفیق خدمت به نیازمندان و محرومان است به تشریح نقش کمیته امداد در رفع فقر پرداخت و افزود: عدالت اجتماعی یکی از اجزاء راهبردی و کلیدی گفتمان انقلاب اسلامی است.


وی ادامه داد: رفع فقر و محرومیت در کشور نیازمند تعامل، همگرایی و همکاری مجموعه دستگاه‌های ذیربط به ویژه قوای سه گانه است.


رهبر با اشاره به اینکه فقر جامعه امروزی دارای ماهیتی متفاوت از فقر سنتی پیشین است، تصریح کرد: پیچیدگی و چند بعدی بودن و آسیب‌های اجتماعی از مشخصات این معضل در دوران کنونی است لذا رفع فقر مستلزم اقدامات همگرایانه با رویکرد جهادی با پرهیز از اقدامات پراکنده و ناهماهنگ است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ادامه به رابطه فقر و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه سلامت و خانواده بتوانیم با مدیریت هوشمند فقر و پایش آن در سطح جامعه، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه هدف را فراهم کنیم چرا که آسیب‌های اجتماعی زمینه تضعیف بنیان خانواده و در نهایت تهدید جامعه را به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن نهاد اجتماعی، محور تمام فعالیت‌های حمایتی و توانمندسازی خواهد بود و تلاش می‌شود خروجی تمامی خدمات و فعالیت‌ها، تقویت و صیانت از نهاد خانواده باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر