صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی شهردار تهران عنوان کرد؛

رکورد خرید اتوبوس در تاریخ بلدیه شکسته شد/ افتتاح اولین کارخانه آسفالت بازیافتی شهر تا پایان سال

سخنگوی شهرداری تهران گفت که این نهاد توانست رکورد خرید اتوبوس را با ۲۵۰۰ دستگاه داخلی را بدون کمک دولت از محل عوارض مردمی انجام دهد.
کد خبر : 948120

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران طی یک نشست خبری به سوال اهالی رسانه پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شهرداری تهران با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) درباره ورود اتوبوس‌های برقی به شهر تهران و اینکه با چه میزان انقلاب برقی شدن رخ خواهد داد، ابراز داشت:ما امیدواریم تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و دو هزار تاکسی برقی را وارد کنیم و در سطح شهر شاهد فعالیت آنها باشیم. امید می رود در هفته های آتی نیز بخشی از این وسایل نقلیه در شهر فعال شوند.

وی با بیان اینکه کل واردات خودرو حدود ده هزار خودرو بوده گفت: با وجود اینکه از مسیری جنجال رسانه‌ای کمتر داشت را انتخاب نکردیم و به نفع جیب مردم مسیر سخت را انتخاب کردیم و با این نگاه به عددی رسیدیم حتما شروع مسیر در مسیر برقی سازی هرگز نگفتیم این امر آلودگی شهر تهران را حل می‌کند.

وی افزود: قیمت تاکسی و اتوبوس‌های وارداتی شفاف است و تفاوت قیمت آن با سایر اتوبوس‌های وارداتی روشن است، فکر میکنم رسانه هم کمک کند تا مشکلات اندک پیش پای شهرداری برداشته شود و مسیر تسهیل شود.

محمدخانی درباره همراهی دولت مسعود پزشکیان گفت: علیرغم مشکلات ارزی، اما تعامل وجود دارد. رکورد خرید اتوبوس را با ۲۵۰۰ دستگاه داخلی را بدون کمک دولت از محل عوارض مردم انجام داد.

نقشه تمام معابر در تمامی نواحی موجود است و به رسانه ها ارائه خواهد شد. در زمینه آسفالت نیز دو کارخانه به ظرفیت های موجود افزوده شد و به پنج کارخانه رسید که برخورداری از استانداردهای روز دنیا معادل یورو ۵ ویژگی شاخص آن است و میزان آلودگی آن کمتر از یک دستگاه اتوبوس گازوئیلی است. 

وی افزود: اضافه شدن همین کارخانه ها باعث شد در سه سال پیاپی رکورد توزیع آسفالت شکسته شود و تا امروز به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت ریزی رسیده ایم و امیدواریم رکورد سال گذشته به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن را بشکنیم و در معابر فرعی نیز بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه با مشخص شدن پیمانکار اولین کارخانه آسفالت بازیافتی شهر را تا پایان سال به بهره برداری می رسانیم، تصریح کرد: این اقدام هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم کمک بسیار زیادی به محیط زیست شهر خواهد کرد. محل انباشت تراشه های آسفالت معابر و نحوه نگهداری و ذخیره آنها با مشکل جدی مواجه بود و این کارخانه می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه کل واردات خودرو حدود ده هزار خودرو بوده گفت: با وجود اینکه از مسیری جنجال رسانه‌ای کمتر داشت را انتخاب نکردیم و به نفع جیب مردم مسیر سخت را انتخاب کردیم و با این نگاه به عددی رسیدیم حتما شروع مسیر در مسیر برقی سازی هرگز نگفتیم این امر آلودگی شهر تهران را حل می‌کند.

وی افزود: قیمت تاکسی و اتوبوس‌های وارداتی شفاف است و تفاوت قیمت آن با سایر اتوبوس‌های وارداتی روشن است، فکر میکنم رسانه هم کمک کند تا مشکلات اندک پیش پای شهرداری برداشته شود و مسیر تسهیل شود.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره جزئیات اقدامات شهرداری در بحث هوای پاک گفت: عملیات رسانه ای جدی بعد از حضور شهردار تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری انجام شده و یک برش چندثانیه ای را با هزینه هنگفتی در شبکه های اجتماعی وایرال کردند و سعی کردند یک تلقی غلط را جا بیندازند. در بحث قانون هوای پاک سه تکلیف بر عهده شهرداری است؛ در توسعه فضای سبز و کاشت درخت در حوزه تاسیس پارک های جدید و تکمیل کمربند سبز عملکرد شهرداری مشخص است. اینکه چه کارهایی در توسعه حمل و نقل عمومی انجام شده نیز آمارها مشخص است. کارنامه شهرداری در حوزه حمل و نقل اتوبوس های جدیدی است که با برند تهران دوست داشتنی در شهر تردد می کنند و مشخص است که شهرداری در این حوزه چه نمره ای می گیرد. در کنار آن چند دستگاه دیگر نیز باید در بحث قانون هوای پاک اقداماتی را داشته باشند. در بحث پسماند نیز گزارشات را شفاف ارائه کردیم و بحث تاسیس و نصب زباله سوز جدید را داریم که امیدواریم این کار در سال آینده عملیاتی شود.

محمدخانی درباره همراهی دولت مسعود پزشکیان گفت: علیرغم مشکلات ارزی، اما تعامل وجود دارد. رکورد خرید اتوبوس را با ۲۵۰۰ دستگاه داخلی را بدون کمک دولت از محل عوارض مردم انجام داد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره پویش دو درجه کمتر اعلام کرد: ما در دو مسیر مواری همراه دولتیم، اول بحث اطلاع رسانی و تبلیغات است که همکاری خوبی در این مسیر شکل گرفت روزنامه همشهری کار ویژه انجام داد سازمان زیبا سازی کمپین گسترده را رقم زد بعلاوه اینکه شهردار محترم مردم را دعوت کردند. در حوزه اقدام اجرایی مصوبات و بخشنامه دولت را اعمال کردیم و فکر میکنیم موضوع برقی سازی در نهایت به هدف کمپین و حل مسکل ناترازی کمک میکند، نصب پنل خورشیدی و... از جمله موارد است.

وی درباره اشتغال به کار چهار هزار نفر و عدم حضور فیزیکی در محل کار گفت: کار جدی در حوزه برنامه ریزی و معاونت انسانی در راستای ارزیابی پرسنل در حال انجام است و طبیعتا متناسب با ان مسیر ارتقای شغلی خود را طی میکنند اما مردم کم و کاستی را به ۱۳۷ اطلاع دهند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در رابطه با برگزاری پویش امید و افتخار در پایتخت، اظهار کرد: در سال اول این پویش پروژه های بر زمین مانده که تأخیر بسیار طولانی داشت در اولویت قرار گرفت و تعداد آن قابل توجه بود. از این حیث تعداد پروژه ها بیشتر بود اما همچنان این پویش در حال برگزاری است و تاکنون نزدیک به 160 پویش به طور منظم برگزار می شود.

وی ادامه داد: افتتاح اکوپارک روددره فرحزاد در همین پویش انجام شد و آغاز به کار پروژه پردیس مسافری شرق نیز به طور ویژه در این پویش با عنوان «چشم تهران روشن» به مردم تقدیم می شود و بهره برداری از وسایل حمل و نقل عمومی، باغ راه حضرت زهرا (س) و بلدیه نیز از جمله پروژه هایی است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: در بازه زمانی ده سال امیدواریم کل خطوط مترو به بهره برداری برسد.خطوط هفت گانه بهار سال آتی به اتمام میرسد.

محمدخانی گفت: در هفته های آتی بسته اول حمل و نقل عمومی برقی را رونمایی خواهیم کرد. 

وی در مورد سنگ اندازی ها در مسیر برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: مافیای واردات خودرو که به غلط از عنوان مقدس تولید داخلی سوء استفاده می کند، در این موضوع ورود کرده و رد آن را در برخی جنجال های رسانه ای می بینیم. عده ای نیز نمی خواهند افتخار برقی سازی به عنوان ضرورت در دنیا کسب شود و مصاحبه این افراد که در مدیریت شهری و حوزه حمل و نقل سابقه طولانی دارند، مشاهده می شود و رکوردهایی از این مصاحبه ها را شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: نه در دولت سیزدهم و نه دولت چهاردهم به صورت کلی هیچ مشکلی نداریم و همکاری خوبی در برقی سازی ناوگان صورت گرفته و ممکن است به دلیل مشکلات ارزی، مسیر کند یا تند شود. در این مسئله در ارتباط با هر دو دولت هیچ مشکلی نداشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اتفاقات اجرایی، مصوبات و بخشنامه های دولت را در مجوعه شهرداری اجرا و اعمال کردیم . موضوع برقی سازی حمل و نقل نیز به هدف اصلی کمپین و حل ناترازی انرژی کمک می کند، نصب پنل های خورشیدی در ساختمان های شهرداری نیز در این زمینه انجام شده و به صورت دوره ای به مردم عزیز تقدیم می کنیم .

محمدخانی در توضیح سوال خبرنگاری در خصوص درآمد های شهرداری گفت: عنوان شهرفروشی در بحث درامدهای حوزه شهرسازی درست نیست چرا که یک فرایند قانونی و شفاف داریم که آن طرح تفصیلی است و بعد از آن کمیسیون ماده پنج است که تصمیمات آن به صورت شفاف اعلام می شود و یکی از محل های درآمدی شهرداری درآمد از محل عوارض شهرسازی است و از عنوان شهرفروشی نباید استفاده کنیم .

محمدخانی در مورد سنگ اندازی های موجود در مسیر واردات اتوبوس ها به کشور، خاطرنشان کرد: در هفته های آینده بسته اول حمل و نقل عمومی برقی را رونمایی خواهیم کرد و در همان چند روز می توان دید که چه کسانی مصاحبه می کنند و خودروهای وارداتی را زیر سوال می برند. موضوع واضح و روشنی است و مسئله پیچیده ای نیست. اینها همان کسانی هستند که در یک سال و نیم اخیر تلاش کردند برقی سازی به نتیجه نرسد. 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در رابطه با اجرای طرح من شهردارم نیز یادآور شد: ممکن است در این طرح به عنوان یک طرح میدانی خطاهایی وجود داشته باشد. سال قبل یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در طرح من شهردارم شرکت کرده اند. ممکن است برخی همکاران بنابر رقابت و یا علاقمندی به جلب مشارکت بیشتر، اقداماتی را انجام داده باشند. هرچند ارائه سیم‌کارت به شهروندان را به هیچ عنوان قبول نمی کنیم. ممکن است اقدامات خودسرانه ای صورت گرفته باشد تا طرح تحت الشعاع قرار بگیرد اما اصل موضوع این است که برای اولین بار در کشور، مدیریت شهری هزینه کرد بخشی از بودجه را به عهده مردم گذاشته است. 

وی ادامه داد: شهرداری تهران تصمیم گرفته برای ۱۲ همت از بودجه، مردم تصمیم بگیرند. قرار بر این است امسال آمار مشارکت اعلام نشود چراکه عدد سال قبل برای برخی افراد ناراحت کننده بود. مشارکتی که مردم به صورت مستقیم با مراجعه به لینک مستقیم اعلام شده و بدون مشارکت سفیران ثبت شده است، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر است که عدد قابل توجهی است. 

محمدخانی با بیان اینکه این اقدام پیشروانه است و در حوزه بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دیدیم که این طرح در مجمع بریکس نیز جایزه جهانی کسب کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره قرارگاه اجتماعی توضیح داد: درباره ظرفیتی که در شهر تهران برای گرمخانه ها وجود دارد و نگهداری کارتن خواب ها، سه هزار ظرفیت را آماده کردیم. در این شب‌های سرد سال ۵۰ شیفت اعزام ون های ساماندهی خیابان خواب ها یا آسمان خواب ها را داشتیم و حدود دو هزار نفر را در این گرمخانه ها ساماندهی کردیم . حدود یک هزار تخت در این مجوعه ها در سردترین شبهای سال خالی بود و این ظرفیت وجود دارد. 

وی افزود: برای بحث های معتادان متجاهر حدود ۷۸۰۰ تخت است که در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ تخت خالی داریم. در بحث ساماندهی معتادان متجاهر این آمادگی را برای کمک به سایر دستگاه ها داریم. در موضوع معتادان متجاهر و آسمان خواب ها در یک وضعیت مناسبی قرار داریم . در سردترین شب سال هموطن و شهروندی به مشکل جدی برنخورده است و در حوزه ظرفیت پذیرش معتادان نیز کمبودی نداریم. یکی از نمونه های اقدامات، روددره فرحزاد است که یکی از کلونی های معتادان متجاهر بود و الان به محل تفریح و گردش مردم تبدیل شده است. 

محمدخانی در پاسخ به سوالی در خصوص دوربین های نظارتی و روشن یا خاموش بودن آن گفت: این دوربین ها روشن است و دوربین های طرح ترافیک فعال است و به حال خود رها نشده است.  دربحث دوربین های کنترل سرعت نیز ۳۰۰ دوربین جدید باکیفیت خریداری شده که در مسیرها و شریان های اصلی تهران تا پایان سال نصب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر