در گفتوگو با آنا مطرح شد؛
مسئولیت نخبگان علمی در مسیر شاگردپروری؛ تعلیم و تربیت با الگوهای اسلامی ایرانی/ هر دانشجو ظرفیت شاگرد شدن را ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه، مسئولیت نخبگان علمی در مسیر شاگردپروری را تعلیم و تربیت با الگوهای اسلامی ایرانی برشمرد و در عین حال گفت: هر دانشجو ظرفیت شاگرد شدن را ندارد.
کد خبر : 947444
به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با بیستمین همایش دبیران هماندیشی استادان دانشگاههای کشور که در مشهد مقدس با حضور بیش از صد نفر از اساتید برگزار شد، نشان نقرهای در بخش شاگردپروری و لوح تقدیر به علیرضا بهرامینژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان بهعنوان دبیر هماندیشی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اهدا شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان در گفتوگو با خبرنگار آنا درباره اینکه دلایل برتری در این همایش و کسب مقام و مدال نقره در بخش شاگردپروری چه مولفههایی بوده است؟ اظهار کرد: دلایل متعددی وجود دارد، اما مهمترین دلایلی که موجب کسب مقام شد عبارتند از ارائه ایده برتر درباره شاگردپروری، دوم طرح موضوعات مهم در خصوص شاگردپروری.
{$sepehr_key_4411}
بهرامینژاد، دلایل شاگردپروری و ارتباط آن با بخش هماندیشی استادان دانشگاه را تقویت مهارتهای ارتباطی استادان با مخاطب در جهت شاگردپروری، شناسایی مسائل جامعه و ظرفیت استادان در جهت شاگردپروری و طرح فعالسازی شورای هماندیشی استادان در مسیر تربیت اسلامی ایرانی شاگردپروری برشمرد.
وی در پاسخ به سوال دیگر که هماندیشی استادان در دانشگاه بهعنوان بخش تأثیرگذار چه وظایف و مأموریتهایی دارند؟ بیان کرد: در نشستهای هماندیشی با کاهش موضوعات مواجه هستیم؛ از قبیل سیاسی ـ اجتماعی - علمی و تاریخی و ... که این موضوعات از قبل توسط سازمان مرکزی تهیه و ابلاغ شده یا مسائل روز کف جامعه که اقشار مختلف بهخصوص قشر داتشگاهی با آنها مواجه هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان تبیین کرد: حال مأموریت مهم هماندیشی استادان تبیین به موقع و ارائه راهکارهای علمی و منطقی میتوانند تأثیرگذار باشند.
بهرامینژاد درباره اینکه وظیفه امروز استادان در برهه فعلی جامعه و دانشگاه را چه میدانید؟ عنوان کرد: از آنجا که استادان با دو مقوله متفاوت دانشجو و شاگرد مواجه هستند، این بدان معنی است که هر شاگرد میتواند دانشجو باشد، اما هر دانشجو ظرفیت شاگرد شدن را ندارد.
وی عنوان کرد: مسئولیت سنگین نخبگان علمی در شرایط فعلی جامعه و دانشگاه، تشخیص صحیح دانشجویان دارای شرایط شاگردپروری و تعلیم و تربیت با الگوهای اسلامی ایرانی است.
انتهای پیام/