صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتحاد دانشگاه و صنعت، موتور محرک رشد اقتصاد دانش‌بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های فناور دانشجویی در جهت تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت و رشد و شکوفایی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید تاکید کرد.
کد خبر : 945688

به گزارش خبرگزاری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در کارگاه توانمندسازی کسب و کار به فراخوان نوآفرین اشاره و بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا، شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های فناور دانشجویی تأکید کرد و گفت: این حمایت‌ها در جهت تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت صورت گرفته و به رشد و شکوفایی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید منجر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فراخوان‌های تخصصی اظهارکرد: این اقدامات برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و تقویت کسب‌وکار‌های نوپا در حوزه فناوری‌های ارتباطی انجام شده است و نه‌تن‌ها به توسعه بیشتر شرکت‌ها کمک می‌کند، بلکه به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و بومی‌سازی محصولات نیز می‌انجامد.

گام‌های عملی برای تجاری‌سازی ایده‌ها

مصطفی ابراهیم‌زاده، مدرس کارگاه توانمندسازی نیز در این برنامه به موضوعاتی مانند تجاری‌سازی و ارزش‌گذاری طرح‌های کسب‌وکار، زنجیره تأمین و فناوری محصول پرداخت.

وی همچنین بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای توسعه کسب‌وکار‌ها تأکید و نکات کلیدی برای ارائه طرح‌های تجاری جذاب و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشت.

در بخش پرسش و پاسخ، به چالش‌های تجاری‌سازی، ارزش‌گذاری ایده‌ها و راهکار‌های مؤثر جذب سرمایه‌گذار پرداخته شد. این تعامل فرصتی برای دریافت راهنمایی‌های تخصصی و عملی بود.

ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌ها

در این کارگاه، مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های فناور دانشجویی به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه فناوری‌های ارتباطی پرداختند و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان را بیان کردند.

فراخوان نوآفرین که در دی‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه نمایشگاه تلکام منتشر شده بود، پس از داوری‌های اولیه و نهایی، نتایج خود را در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد.

این رویداد با حضور گسترده نمایندگان شرکت‌ها، محققان و دانشجویان برگزار شد و فضایی برای تبادل ایده‌ها و شبکه‌سازی میان فعالان حوزه فناوری فراهم کرد. لازم به ذکر است که این کارگاه به همت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر