صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
براساس رای دادگاه

دانشگاه سوئدی به دلیل بی‌ارزش بودن مدرک مجبور به بازگرداندن پول دانشجو شد

یک دانشگاه در سوئد مجبور است شهریه یک دانشجوی آمریکایی را بعد از دو سال تحصیل به او برگرداند چرا که رشته‌ او تقریبا بی‌ارزش توصیف شده است.
کد خبر : 94472

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ایندیپندنت، کونی آسکنبک، در دانشگاه مالاردالان که با نام MDH هم شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ رشته تحلیل مالی خوانده است. دادگاه وستمانلند درباره او حکمی داده است که انتقاد مسئولان دانشگاهی در سوئد را برانگیخته است.


دانشگاه مجبور است ۱۷۲۱۸۰ کرون سوئد، حدود ۱۴۵۰۰ یورو که دانشجوی آمریکایی بابت شهریه پرداخت کرده را به همراه سود پول به او برگرداند. رای دادگاه براساس ارزیابی رشته از سوی مسئولان صادر شده است. آن‌ها کارآمدی رشته را رد کرده بودند. گاردین هم‌چنین گزارش کرده که رای دادگاه مدرک دانشگاه را بدون هیچ ارزش عملی توصیف کرده است.


MDH یکی از پرجمعیت‌ترین دانشگاه‌های سوئد است و ۱۴هزار دانشجو دارد. سخنگوی این دانشگاه درباره رشته مورد بحث گفته است که رشته به دقت طراحی شده تا نیازهای زیادی را که به تخصص ریاضی در رشته‌های مالی و اقتصادی وجود دارد پاسخ بدهد. آن‌ها هم‌چنین توضیح داده‌اند که دانشجویان‌شان چطور ویژگی‌ رقابت برای پیدا کردن شغلی جذاب را پیدا می‌کنند. آسکنبک اما در بیانیه‌ای گفته است از این که می‌تواند با این پول در رشته‌ای تحصیل کند که از ابتدا در ذهن داشته خوش‌حال است.


دانشگاه حالا نگران است که این شکایت و حکم به دیگر دانشجویان دانشگاه هم سرایت کند. آن‌ها استدلال کرده‌اند که شروع تحصیل در یک دانشگاه به منزله یک توافق است اما دادگاه استدلال آن‌ها را رد کرده است. ناراحتی دانشجویان از دانشگاه حالا می‌تواند با شکایت آن‌ها همراه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر