صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم مرثیه بانوی بی نشان مطرح شد؛

پیراهن معظم اباعبدالله (ع) نمادی برای شناساندن شیعه و کربلا به جهانیان است 

دبیر مجمع‌جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام در مراسم روضه‌خوانی که در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر رضوی با حضوری جمعی از شاعران آیینی و مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام برپا شد به بازخوانی یک واقعه بی‌بدیل از تاریخ اسلام پرداخت. 
کد خبر : 944170

به گزارش خبرگزاری آنا، داود منافی‌پور دبیر مجمع‌جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام در مراسم روضه‌خوانی که در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر رضوی با حضوری جمعی از شاعران آیینی و مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام برپا شد به بازخوانی یک واقعه بی‌بدیل از تاریخ اسلام پرداخت. 

وی با اشاره به نتایج تحقیقات هشت ساله درباره پیراهن معظم سیدالشهدا(ع) که سه روز پیش از شهادت حضرت زهرا (س) از سوی ایشان به دست حضرت زینب کبری (س)سپرده شد تا در کربلا به امام حسین (ع) ارائه شود گفت: این پیراهن طبق متون تاریخی سیر اسفاری داشته است که از نزول از بهشت بر حضرت آدم(ع) آغاز شد و توبه آدم به واسطه این پیراهن قبول شد. در روایتی از امام صادق (ع) و دیگر‌ ائمه اطهار علیه السلام آمده که این پیراهن همان پیراهن حضرت ابراهیم، حضرت یوسف و پیام ختمی مرتبت است.

منافی پور با بیان اینکه نتایج این تحقیقات در سه اجلاس بین دو هزار نفر از نخبگان منابر شیعه ارائه داده شده است گفت:  اجلاس اول در مشهد، اجلاس دوم در شهر‌ قم و اجلاس سوم در کربلای معلی برگزار شد.

دبیرمجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در بخش دیگر سخنانش بر ضرورت نمادسازی شیعه تاکید کرد و افزود: مکتبی که نماد نداشته باشه منفعل است. مکتب باید با یک تصویر پیام ابلاغ کند. حضرت صدیقه طاهره (س) در صحرای محشر پیراهن خونین امام حسین (ع) را به عنوان نماد کربلا بلند می‌کنند برای دادخواهی و خونخواهی .

وی نمادسازی از پیراهن عثمان را نوعی از استفاده شیطان ذکر کرد که سالها از آن برای گمراه کردن مردم استفاده شد طوری که آنرا بالای منبر نصب میکردند و جلسه گریه برپا‌ می‌کردند.

منافی‌پور در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب در طول تاریخ شیعه است بر استفاده از این فرصت برای جهانی کردن نهضت عاشورا و شناساندن کربلا تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، مادحین و شعرای بنام کشور از جمله حاج محمد سهرابی، نریمان پناهی، احمد بابایی، حامد عسکری، قاسم صرافان و ... به مرثیه خوانی و شعرخوانی در رثای حضرت صدیقه طاهره(س) و سیدالشهدا (ع) پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر