صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
در زمینه حفاظت و مرمت ابنیه صورت می‌گیرد

همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه شهید بهشتی

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه شهید بهشتی همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی و اجرایی در زمینه‌های مختلف از جمله حفاظت و مرمت ابنیه و بافت های تاریخی -فرهنگی انجام می‌دهند.
کد خبر : 94202

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همکاری‌ها براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی رسید ،صورت می گیرد.


در مقدمه این تفاهم نامه آمده است شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی موجود در کشور برای توسعه امر پژوهش و تولید علم ، تقویت ارتباط میان نهادها و موسسات علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر موجب تسریع در روند دستیابی به اهداف علمی ، فرهنگی و آموزشی کشور خواهد بود.


هدف از امضای این تفاهم نامه گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی میان طرفها در کلیه زمینه های علمی مورد علاقه و توافق با در نظرگرفتن تمامی امکانات علمی ، آزمایشگاهی ، فنی و اعتباری آنها اعلام شده است.


براساس این تفاهم نامه طرف ها نسبت به انجام همکاری های نظام مند مشترک پژوهشی ، آموزشی و اجرایی در حوزه های علوم محیطی،معماری و مرمت ابنیه و بافت های تاریخی – فرهنگی، زبان‌شناسی، باستان شناسی، مردم شناسی، حقوق، مطالعات منطقه‌ای و سایر موضوعات و مطالعات میان رشته های مرتبط اقدام خواهند کرد.


بنابه این گزارش بهره مندی طرف ها از امکانات آموزشی ، پژوهشی ، آزمایشگاهی ، کارگاهی ،کتابخانه ای و ارتباطات بین المللی یکدیگر ،همکاری در زمینه برگزاری همایش ها و کنگره های مشترک علمی در حوزه های تخصصی مورد تفاهم ،همکاری در راستای ایجاد رشته های آموزشی – پژوهشی میان رشته ای در حوزه های مورد تفاهم و جذب و اجرای طرح های پژوهشی و اجرایی از سازمان های اجرایی کشوری از مفاد این تفاهم نامه است.


از جمله مفاد دیگر این تفاهم نامه می توان به استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه در انجام پروژه های میدانی پژوهشگاه ،استفاده از توان علمی و پژوهشی پژوهشگاه در انجام اموز آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه های مورد تفاهم ، طراحی و اجرای پروژه های میدانی مشترک ، تعیین منطقه یا مکانی برای تمرکز مطالعات آموزشی – پژوهشی باستان شناختی و میان رشته ای با توافق طرف ها اشاره کرد.
همکاری دانشگاه و پژوهشگاه در زمینه مطالعات قومی و میراث ناملموس و همچنین همکاری با کرسی حقوق بشر یونسکو،صدور مجوزهای لازم توسط پژوهشگاه برای انجام پروژه های میدانی مشترک باستان شناسی میان دانشگاه با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی خارج از ایران وفق قوانین ومقررات پژوهشگاه از مفاد دیگر تفاهم است.


مدت اعتبار این تفاهم نامه 5 سال است و برای اجرایی کردن مفاد آن یک کمیته اجرایی ، متشکل از دونفرعضو از طرف پژوهشگاه شامل معاون پژوهشی ، رئیس پژوهشکده یا گروه مربوطه که دارای تخصص و اختیارات لازم باشد و دونفر از طرف دانشگاه شامل معاون پژوهشی و مدیرگروه مربوطه تشکیل می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر