صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۱ - ۳۰ آبان ۱۴۰۳

علمِ بدون سوگیری الهی، هیروشیما و ناکازاکی را به وجود می‌آورد

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در دانشگاه اگر علم، جهت و سوگیری ایمانی، الهی و خدایی نداشته باشد، می‌تواند هیروشیما و ناکازاکی را دوباره به وجود بیاورد.
کد خبر : 941878

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان سال‌ها در دانشگاه نفس می‌کشند؛ اما آن‌گونه که باید و شاید دانشگاه را نمی‌شناسند، بسیاری فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ اما دانشگاه را آن‌گونه که بود درک نمی‌کنند و هویت آن را متوجه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بین دانش‌آموز و دانشجو تفاوت ماهوی جدی وجود دارد، دانش‌آموز با نظم مکانیکی مواجه بوده، یعنی در مدارس از صفر تا صد، برنامه‌ها تعریف شده بود؛ اما در دانشگاه نظم سایبری حاکم است در دانشگاه محور دانشجوست، بسیاری متوجه این امر شده و مسیر را درست پشت سر می‌گذرانند. اگر در دانشگاه‌ها به دانشجویان نقش داده نشود، دانشجو نمی‌تواند در جامعه خود مؤثر و تأثیرگذار باشد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش و کارکرد کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: دانشگاه محل ایجاد، رشد و بالندگی کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی است. دانشجو زمانی می‌تواند تأثیرگذار شود که محور فعالیت‌های اجتماعی در دانشگاه باشد.

عارضی با بیان لزوم وجود ایمان و تفکر دینی، اخلاقی و الهی در کنار رشد علم و دانش عنوان کرد: در دانشگاه اگر علم، جهت و سوگیری ایمانی، الهی و خدایی نداشته باشد، می‌تواند هیروشیما و ناکازاکی را دوباره به وجود بیاورد. علم اگر برای توحیدی نداشته باشد، می‌تواند بیش از ۱۴ هزار کودک را در غزه به شهادت برساند. به قول علامه مرتضی مطهری، علم مجهولات را کشف می‌کند و ایمان به علم، مسیر و جهت درست و دینی می‌دهد.

وی با نکوهش داشتن تفکر مدرک‌گرایی در دانشگاه تأکید کرد: برای مدرک و به دست آوردن آن به دانشگاه گام نگذارید؛ چراکه ارزش شما به همان مقدار ارزش مدرک است؛ اما اگر دانشگاه را به درستی فهم و درک کرده و هدف‌های بزرگ‌تری برای گام گذاشتن در دانشگاه داشته باشید، ارزش شما به همان به اندازه همان اهداف خواهد بود. مراقب باشید که هدف از آمدن به دانشگاه را گم نکنید. بدانید که اگر کسی هویت دانشگاه را فهمید، می‌تواند آینده موفقی داشته و اگر هویت دانشگاه درک نشد، انتظار موفقیت، انتظاری عبث و بیهوده خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر