صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

آغاز بارگیری سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی

بارگیری سکوی فاز ١٩A با ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز فردا (پنجشنبه، ٢٧ خردادماه) از یارد خرمشهر آغاز می شود.
کد خبر : 94178

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، محسن جزایری، مدیر پروژه فاز ١٩پارس جنوبی بخش فراساحل شرکت تاسیسات دریایی گفت: فردا (پنجشنبه، ٢٧ خردادماه) بارگیری سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی از یارد خرمشهر آغاز می‌شود و با قرارگیری روی بارج ابوذر ١١٠، روز شنبه (٢٩ خردادماه) به پایان می‌رسد.


وی وزن سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی را ٢٧٠٠ تن اعلام کرد و افزود: این سکو ظرفیت فراورش یک میلیارد فوت مکعب گاز را دارد.


مدیر پروژه فاز ١٩ پارس جنوبی بخش فراساحل شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که عملیات نصب این سکو در موقعیت خلیج فارس نیمه دوم تیرماه انجام می شود، اظهارکرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان آبان تولید گاز از سکوی ١٩ش شروع می‌شود.


فاز ١٩ پارس جنوبی پیشتاز اجرای طرحهای جدید توسعه میدانهای گازی پارس جنوبی است که اردیبهشت ماه امسال شیرین سازی و تزریق گاز شیرین از این فاز به شبکه سراسری انجام شد.


این پروژه در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.


در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصیها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می‌‌شود.


طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس، در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت تاسیسات دریایی (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فاز 19
ارسال نظر