صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۳

راهبران و گروه‌های آموزشی بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف علمی هستند

رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راهبران آموزشی و گروه‌های آموزشی بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف علمی و آموزشی مدارس هستند.
کد خبر : 941640

به گزارش خبرنگار آنا، فاطمه حمیدی‌فر معاون تعالی و تحول آموزشی و رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس سما استان بوشهر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروزه رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا برخی مسائل باعث ایجاد انحرافات و آسیب‌ها شود؛ اما با توجه به این رشد می‌توان کاری کرد که مسیر انحرافات را کاست و معادلات انحراف را برهم زد.

وی افزود: قشر نوجوان که حساس‌ترین قشر جامعه است در معرض آسیب‌پذیری بیشتری بوده و جامعه آموزش و پرورش که اغلب دانش‌آموزان دوره نوجوان و جوان هستند بخش آسیب‌پذیری زیادی را شامل می‌شوند که باید نسبت به آسیب‌ها آگاهی کامل را داشته باشیم تا بتوانیم به موقع و در زمان مناسب نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام کنیم.

رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید به‌روز باشیم، اطلاعات مناسب را کسب کنیم و به دیگران انتقال دهیم زمانی می‌توانیم در جامعه و آموزش و پرورش موفق باشیم که از ظرفیت اولیا به خوبی استفاده کنیم. بیشتر اولیا نسبت به آینده فرزندان خود حساس هستند و تلاش خواهند کرد که بیشترین وقت را در خدمت آنها باشند.
 
حمیدی‌فر درباره مسائل آموزشی مدارس عنوان کرد: پیشرفت تحصیلی شرایطی را برای فرایند یاددهی و یادگیری فراهم می‌آورد و راهبران آموزشی و گروه‌های آموزشی بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف علمی و آموزشی مدارس هستند. معلمان باید با اطلاعات کامل و اعتمادبه‌نفس بالایی در کلاس‌ها شرکت کرده از کتب روش تدریس استفاده کنند، با فنون تدریس آشنا باشند و با آموزش لازم در کلاس حاضر باشند اگر معلمانی داریم که در زمینه آموزش مشکل دارند باید مدیران نسبت به این زمینه آگاهی لازم را داشته و در رفع مشکلات آنها به موقع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید عوامل آموزشگاه نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات پیش روی دانش آموزان را داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند با آمادگی بهتری در آزمون‌های پیشرفت تحصیلی شرکت کنند آنچه از این آزمون تحلیل می‌شود و به دست می‌آید نتیجه فعالیت معلم و مسئولین آن آموزشگاه است این آزمون در روند کار و آموزش تأثیرگذار بوده و می‌تواند پیشرفت هر کلاس و آموزشگاه را حاصل کند.

آموزش دانش آموزان مدارس سما نیاز به پیشرفت دارد

معاون امور مدارس استان بوشهر نیز گفت: آموزش دانش آموزان مدارس سما استان نیاز به پیشرفت و به‌روز بودن دارد تا بتوان متناسب با تحولات و تغییرات بشری پاسخگو باشد. یکی از مهم‌ترین تحولات امروزه در عصر حاضر گرایش افراد به سمت تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی بوده که به انسان کمک می‌کند تا در کار‌های خود موفق‌تر عمل کرده و بتواند موفقیت بیشتری را کسب کند.

 فخرالسادات هاشمی ادامه داد: بنابراین نیاز است تا مدیران، معلمان و مربیان پرورشی استان در اندیشه آن باشند تا به کمک تکنولوژی‌های آموزشی و فناوری‌های چندرسانه‌ای مناسب برای تدریس و یاددهی به دانش آموزان، تحولاتی در عرصه آموزش و پرورش ایجاد کرده و گامی در جهت توسعه آموزشی کشور بردارند. در این زمینه نیاز است تا معلمان نسبت به آموزش و یادگیری روش‌های استفاده از این ابزار‌ها و به‌روز نمودن سطح دانش فردی خود کوشا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر