صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

اختصاص نشان شش‌ستاره جایزه بین‌المللی IBPC به شرکت فولاد مبارکه

فولاد مبارکه موفق به کسب نشان شش‌ستاره جایزه بین‌المللی IBPC از طریق طراحی و پیاده‌سازی سیستم یکپارچه مدیریت اقدامات تحولی شد.
کد خبر : 941530

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، با اشاره به کسب نشان شش‌ستاره توسط فولاد مبارکه در جایزه بین‌المللی IBPC گفت: شرکت در رقابت‌های بین‌المللی نه‌تنها فرصتی برای ارزیابی توانمندی‌های یک سازمان، بلکه ابزاری کلیدی برای رشد، نوآوری و ارتقای عملکرد آن به شمار می‌رود. حضور در این رقابت‌ها به معنای دریافت بازخورد و ارزیابی از سوی داورانی است که تخصص و تجربه بین‌المللی دارند و این امر به ما کمک می‌کند فرصت‌های بهبود ارزشمندی را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها فضایی برای تبادل تجارب موفق با سایر شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو ایجاد می‌کند گفت: این اشتراک‌گذاری دانش می‌تواند الهام‌بخش نوآوری‌های جدید برای ما باشد و به ما کمک کند با بهره‌گیری از تجارب دیگران خود را ارتقا دهیم.

ناظمی هرندی افزود: کسب موفقیت در این رقابت‌ها ما را به عنوان یک سازمان پیشرو و نوآور در سطح بین‌المللی معرفی می‌کند. همچنین این موفقیت‌ها باعث افزایش انگیزه در میان کارکنان سازمان می‌شود و به آن‌ها خودباوری و انرژی لازم را می‌دهد تا همواره در مسیر ارائه بهترین راهکارها و بهبود فرایندها تلاش کنند.

طراحی و پیاده‌سازی سیستم یکپارچه مدیریت اقدامات تحولی برای اولین بار در کشور

مژده میرعنایت، رئیس نظام‌های تحول و مشارکت نیز در این زمینه گفت: ایده نظام مدیریت اقدامات تحولی از آنجا شکل گرفت که تعدد نظام‌ها و سیستم‌های مختلف در سازمان لزوم طراحی رویکردی که بتواند یکپارچگی و نظام‌مندی را به‌ویژه در حوزه اجرای پروژه‌ها و اقدامات تحولی ارتقا دهد، بیش‌ازپیش نمایان ساخته و این مورد یکی از خواسته‌های اصلی و مهم همکاران ما در سازمان بود.

وی افزود: کارگروهی متشکل از همکاران و نمایندگان نظام‌های مختلف (پیشنهادها، اهداف و استراتژی، ممیزی سیستم‌های مدیریت، پشتیبانی فنی مشتریان و...) در سال ۹۸ تشکیل و پس از طراحی اولیه و با کمک واحد IT سیستم مدیریت اقدام در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل رسید.

میرعنایت درباره سیستم یکپارچه مدیریت اقدامات تحولی گفت: این الگو برای اولین بار در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده و نوآورانه بودن این ایده و پیاده‌سازی موفق آن توجه داوران را در این دوره از رقابت‌های جایزه IBPC جلب کرد و موفق شدیم برای اولین بار نشان شش‌ستاره این جایزه را به دست آوریم.

سیستم مدیریت اقدامات تحولی در واقع منشأ شناسایی اقدامات تحول سازمانی است

نگین‌السادات میرهادیان، کارشناس نظام‌های تحول و مشارکت نیز در این خصوص گفت: سیستم مدیریت اقدامات تحولی در حال حاضر شامل نظام‌های اهداف و استراتژی‌ها، پیشنهادها، مدیریت دانش، ممیزی استانداردهای مدیریتی و... است که در واقع منشأ شناسایی اقدامات تحول سازمانی به شمار می‌آید و سالانه حدود 100 هزار پیشنهاد، 2 هزار پروژه تحول و 50 هزار  اقدام جاری توسط این سیستم مدیریت می‌شود.

وی افزود: تعداد کاربران این سیستم روزانه به هزار کاربر می‌رسد و در سال جاری کارنامه تحول کمیته‌های تحول و کارنامه بهبود و تحول فردی به سیستم اضافه شده است. امیدواریم تا پایان سال جاری کارنامه بهره‌وری کارکنان نیز از طریق این سیستم در اختیار همکاران قرار بگیرد.

گفتنی است جایزه IBPC یک رقابت بین‌المللی به‌منظور شناسایی، به اشتراک‌گذاری و تشویق بهترین رویکردهای سازمانی شرکت‌هاست. این رویکردها در حوزه مدیریت، بهره‌وری، نوآوری، کیفیت، خدمات مشتری، پایداری و یا دیگر حوزه‌های کسب‌وکار و عملکرد سازمانی است.

برندگان این جایزه به دلیل نوآوری و تأثیر مثبت شیوه‌های پیشنهادی خود در بهبود سازمانی و بهره‌وری انتخاب و به‌عنوان الگوهایی برای دیگر سازمان‌ها مطرح می‌شوند. مراحل حضور در این جایزه شامل چندین بخش است که به‌منظور اطمینان از شناسایی و ارزیابی بهترین رویکردها (Best Practice) در سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی شده است.

این جایزه از جوایز معتبر بین‌المللی است که زیر نظر شبکه جهانی بهینه‌کاوی (GBN)، انجمن بهبود تجارب برتر (BPIR) و مرکز تحقیقات تعالی سازمانی کشور نیوزلند برگزار می‌شود. بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) و سازمان کیفیت آسیا و اقیانوسیه (APQO) از حامیان این جایزه هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر