صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۳

افزایش مرگ و میر جاده‌ای به ۲۰ هزار در سال

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم مداخله در مدیریت جاده‌ای از افزایش مرگ و میر جاده ای به ۲۰ هزار مرگ در سال خبر داد.
کد خبر : 940710

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا ظفرقندی در کنگره ملی تروما گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر جاده‌ای در جهان ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تعدا متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی در  جهان در سال ۲۰۲۱، برابر با ۱.۱۹ میلیون نفر بوده است در واقع تعداد متوفی برابر با ۱۰۰ هزار جمعیت است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی ۵ درصد کاهش یافته است. کل فوتی ها حادثه ترافیکی در سال ۲۰۲۱ به یک میلیون و ۱۹۰ نفر رسیده و تعداد فوتی ها به ازای صدهزار نفر در دنیا ۱۵ نفر بوده است.

وی افزود: ترومای جاده ای اولین عامل مرگ در افراد بین ۵ تا ۲۹ سال است.ما در حوزه جوانی جمعیت وظایف مهمی داریم و اگر کشور با این روند جلو برود در ۲۵ سال دیگر سالخورده ترین کشور در منطقه می شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کارهای زیادی برای افزایش جمعیت انجام می دهیم که ایجاد مراکز باروری از جمله آن است.طبق قانون در هر استان باید یک مرکز داشته باشیم که الان بیشتر است ولی محصول نهایی آن در سال بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تولد است.

وی بیان کرد: مرگ و میر جاده‌ای ما به ۲۰ هزار جوان رسیده است.در مراکز ناباروری با زحمات فراوان تعدادی کودک متولد می شوند اما در تروما حدود ۲۰ هزار جوان را از دست می دهیم.

او ادامه داد: مداخله در کاهش مرگ‌های ترافیکی بسیار موثر است. این بدین معنا است که نقایص را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنیم. همه این مداخلات دست حوزه پزشکی نیست. عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جاده‌ها و ... پیگیری شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم آموزش گفت: تمام رشته‌های مرتبط با تروما باید در صدر آموزش‌های خود تروما هم داشته باشند.

او با اشاره به بازدارنده نبودن جریمه‌های رانندگی در کشور گفت: بایدمدیریت ایمنی راه داشته باشیم. کاربر ایمن داشته و باید ملاحظات ایمنی و فرهنگی یک راننده رعایت شود.خودرو ایمن، راه ایمن، مدیریت و پاسخگویی نیز از جمله‌ راه‌های مدیریت جاده‌ای و ترافیکی در کشور است.

ظفرقندی یادآور شد:  جنگ رژیم  صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان جنایت نامحدودی است. پزشکان و پرستاران ما در حادثه‌ای مانند پیجرها بیش از ۱۵۰۰ عمل جراحی را پزشکان ما انجام دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر