صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

روایت عضو کمیسیون آموزش مجلس از تاثیرات کاهش بودجه بر عدالت آموزشی

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با تأکید بر اهمیت رعایت عدالت آموزشی گفت: سالانه تعداد دانش‌آموزان ما در حال افزایش است و به ۱۶ میلیون رسیده، در حالی که بودجه‌ کاهش پیدا کرده و نیروی انسانی نیز کم شده است.
کد خبر : 940211

«عبدالوحید فیاضی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، به بررسی وضعیت بودجه آموزش و پرورش و عدالت آموزشی در کشور پرداخت.

 وی با اشاره به کاهش بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال قبل، نگرانی‌های موجود در میان معلمان و خانواده‌ها را ناشی از این وضعیت دانست.

فیاضی بیان کرد: من نمی‌گویم که اگر بودجه افزایش پیدا کند همه چیز درست خواهد شد، اما مدیریت‌های داخلی آموزش و پرورش هم بسیار مهم است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: اکنون تلاش ما این است که ناترازی بین بودجه و برنامه‌ای که داریم را برطرف کنیم. سالانه تعداد دانش‌آموزان ما در حال افزایش و به ۱۶ میلیون رسیده است، در حالی که بودجه‌ کاهش پیدا کرده و نیروی انسانی نیز کم شده است.

وی همچنین به مهاجرت اساتید دانشگاه‌ اشاره کرد و گفت: بسیاری از نخبگان آموزشی ما مهاجرت را انتخاب می‌کنند، چون حقوقی که در خارج از کشور به آنها داده می‌شود قابل مقایسه با حقوقی که در ایران دریافت می‌کنند نیست.

فیاضی به مشکلات موجود در عدالت آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: «تراکم دانش‌آموزی در اسلامشهر به ۵۰ نفر در کلاس رسیده است، در حالی که در برخی مناطق دیگر ممکن است کلاس‌ها ۲۸ نفره باشند.»

این عضو کمیسیون آموزش همچنین اشاره کرد که در مناطق روستایی به دلیل کمبود معلم، چندین مدرسه ادغام شده‌اند و یک معلم مجبور است به تعداد زیادی از دانش‌آموزان درس بدهد.

وی تأکید کرد که موضوع عدالت آموزشی نیازمند توجه جدی و بحث‌های بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر