صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۷ - ۲۰ آبان ۱۴۰۳

نیاز سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان کشتیرانی/ توسعه عملیات بندری در چابهار با جابه‌جایی ۶۰ هزار TEU کانتینر

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای نوسازی ناوگان خود به سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا سن ناوگان را از ۱۹ سال فعلی طی مدت یک دهه به ۱۰ سال کاهش دهد.
کد خبر : 940154

به گزارش خبرگزاری آنا از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امیر بیات در همایش «توسعه دریا محور» که به مناسبت یکمین سال ابلاغ این راهبرد از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان ملی دریایی کشور یکی از ملزومات جدی و مهم برای تحقق ابلاغیه رهبری است، خاطرنشان کرد: براساس بند دوم مصوبه سال گذشته شورای عالی صنایع دریایی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش باید ظرف مدت ۱۰ سال سن ناوگان خود را به ۱۰سال برسانند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه نیازمند تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای نوسازی ناوگان خود به سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا سن ناوگان را از ۱۹ سال فعلی طی مدت یک دهه به ۱۰ سال کاهش دهد.

بیات با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از مسائل یاد شده در راستای ایفای نقش خود در اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور پیشگام بوده است، تصریح کرد: همزمان با حمل‌ونقل میلیون‌ها تُن کالای صادراتی و وارداتی در بنادر و مشارکت در ترانزیت انواع کالا در مسیر کریدورها، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران و بندر چابهار نقشی محوری، مهم و منحصر به‌فرد ایفا کرده است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: زمانی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وارد بندر چابهار شد، عملیات کانتینری در این بندر تنها بالغ بر شش هزار TEU بود که به همت کارکنان گروه کشتیرانی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۶۰ هزار TEU جهش کرد و امسال نیز به رکورد بی‌نظیر ۱۰۰ هزار TEU افزایش خواهد یافت.

وی در این خصوص ادامه داد: هم اکنون کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیمای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار پهلو می‌گیرند و از این بندر به صورت هاب بنادر دیگر کشور و منطقه استفاده می‌شود.

این مقام مسئول در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لازمه اجرایی شدن کامل ابلاغیه توسعه دریا محور را همت همه دستگاه‌های مربوط دانست و گفت: اجرای این ابلاغیه در سطح رئیس جمهور و با پشتیبانی و نظارت وی یا معاون اول رئیس جمهور میسر می‌شود چراکه یک امر ملی و راهبردی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر