صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

کاهش 4 طبقه‌ای تعرفه واردات کشور

رئیس سازمان توسعه تجارت از کاهش طبقات تعرفه واردات از 14 به 10 طبقه به منظور حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب وکار خبر داد.
کد خبر : 9398

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، ولی‌الله افخمی با اعلام این خبر گفت: در کاهش طبقات تعرفه ای یاد شده، تعرفه های طبقات 6و8 به طبقه 7 ، طبقه 12و 15 به 15 و طبقه 18 و 22 به 20 تصویب شد.


وی افزود: همچنین حذف تعرفه طبقه 100 نیز به تصویب رسید و در جریان این تغییر، سود بازرگانی و حقوق ورودی کالا به کشور حداقل 4 و حداکثر 75 تعیین شد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که همیشه در اواخر سال بر طبق مقررات نظام تعرفه ای کشور پس از تصویب هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ می شود، تصریح کرد: با منطقی کردن تعرفه‌ها وارد قاونی کالا به کشور آسان تر انجام شده و میزان قاچاق نیز بدنبال آن کاسته می شود.


افخمی ادامه داد: با یکسان و همسان‌سازی تعرفه‌ها از بروز اشتباهات گمرکی جلوگیری شده و در نهایت به حذف زیرنویس های طبقات تعرفه ای برای سهولت در کار گمرک صورت گرفته است.


به گفته وی، با کاهش طبقات تعرفه ای از 14 به 10طبقه علاوه بر حمایت از تولیدات صنایع داخلی کشور منجر به رقابتی کردن محصولات تولیدات داخلی با کلاهای مشابه خارجی و سرمایه‌گذار‌های جدید داخلی و خارجی می شود.


رئیس سازمان توسعه تجارت درباره سایر مزایای کاهش طبقات تعرفه‌ای اضافه کرد: رونق تولید داخل در بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی، رقابت‌پذیری کالاهای داخلی و رشد فزاینده اشتغال زایی در کشور است.


وی اظهار کرد: خروجی منطقی کردن تعرفه های واردات کالا منجر به افزایش کیفیت کالا، بهبود فضای کسب و کار می شود.


افخمی افزود : البته در جریان این اقدام، آن دسته از کالاهایی که در تولید آن رعایت مسایل زیست‌محیطی شده و آلایندگی کمتری دارند نظیر خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی همچنین کالاهایی که باهدف کاهش تخریب جنگل‌ها وارد می‌شود نظیر چوب نه تنها با افزایش تعرفه بلکه با کاهش تعرفه نیز مواجه هستیم.


وی تاکید کرد: طی 11 ماهه امسال به ارزش 46 میلیارد و 300 میلیون دلار کالا به کشورهای هدف صادر شده است که در مقایسه با 11 ماه نخست سال گذشته رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین طی 11 ماهه امسال میزان واردات کشور به ارزش 48 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه خود در سال 92 حاکیت از رشد 12 درصدی دارد.


رییس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد : طی 11ماه نخست سال جاری به ارزش 11میلیارد دلار صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران به انجام رسیده است.


افخمی یادآور شد : طی 11 ماهه امسال حجم صادرات غیرنفتی کالا وخدمات در مجموع به ارزش 57 میلیارد و300میلیون دلار بوده است.


وی خاطر نشان کرد: 2 میلیارد دلار تراز تجاری منفی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل این تراز بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده و در حال نزدیک شدن حجم صادرات به واردات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر