صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۳
سرپرست جدید معاونت آموزشی وزارت بهداشت:

هرگونه قصور در آموزش پزشکی به اتلاف سرمایه‌های ملی می‌انجامد

سرپرست جدید معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: پیوند آموزش با حوزه پزشکی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، زیرا هر گونه کوتاهی در آموزش پزشکی می‌تواند به از دست رفتن جان شهروندان و گسترش فقر، جهل و اتلاف سرمایه‌های ملی منجر شود.
کد خبر : 939252

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسینی، سرپرست جدید معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در آیین تکریم و معارفه معاونان آموزشی این وزارتخانه که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۳) با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سلامت یکی از اساسی‌ترین ملزومات پیشرفت هر کشور است و تربیت نیروی انسانی ماهر در دستیابی به اهداف این حوزه نقش کلیدی دارد.

وی افزود: حضور متخصصان در کشور موجب پیشرفت جامعه و مهاجرت آنها سبب آسیب به کشور خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: آموزش، که مستقیماً با علم، دانایی و آگاهی در ارتباط است، زیربنای اصلی تکامل جامعه بشری و توسعه کشور به‌شمار می‌رود.

سرپرست جدید معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: پیوند آموزش با حوزه پزشکی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، زیرا هر گونه کوتاهی در آموزش پزشکی می‌تواند به از دست رفتن جان شهروندان و گسترش فقر، جهل و اتلاف سرمایه‌های ملی منجر شود.

حسینی تأکید کرد: هر فردی که توانایی آموزش پزشکی دارد، باید با همکاری و مشارکت به افزایش ظرفیت پزشکی کمک کند. در این راستا، یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت تحقق شنیده شدن صدای بی‌صدایان است؛ ایجاد عدالت تنها مربوط به اقشار ضعیف جامعه نیست و باید در محیط دانشگاه نیز صدای دانشجویان شنیده شود.

وی گفت: با توجه به آینده آموزش پزشکی در کشور، هوش مصنوعی می‌تواند به تبدیل مؤسسات آموزشی به دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم پزشکی کمک کند؛ ادغام این فناوری در آموزش پزشکی به دانشجویان امکان آشنایی با روش‌های درمانی بین‌المللی را خواهد داد.

حسینی در پایان افزود: دغدغه من ارتقای توان علمی دانشگاه‌ها و توانمندسازی اعضای هیئت علمی و کارکنان حوزه سلامت از طریق استفاده از خرد جمعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر