صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۰۹ آبان ۱۴۰۳
نادی مطرح کرد؛

«عرصه» و «پایه» الگویی تحول‌گرا برای نسل‌سازی آینده/ رویکردی که در دانشگاه آزاد عملی شد

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد عرصه و پایه به‌عنوان یکی از اهداف و اقدامات سند تحول و تعالی در دانشگاه گفت: این رویکرد با الگوی تحول‌گرا برای نسل‌سازی آینده در این دانشگاه عملیاتی شده است.
کد خبر : 938444

به گزارش خبرنگار آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با مدیران و دبیران مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه اجرای الگوی آموزشی و تربیتی پیشرفته نیاز جامعه امروز و اقدامی برای آینده کشور است، اظهار کرد: رویکرد عرصه پایه کارخانه‌ای برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با بیان وجه تمایز مدارس سما با دیگر مدارس در کشور عنوان کرد: مدارس سما با پشتوانه محکم دانشگاه، دانشکده تعلیم و تربیت و بهره‌مندی از استادان و اعضای هیئت علمی توانمند توانسته خود را به‌عنوان مدارس پیشرفته و الگو معرفی کند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از معاون امور مدارس به‌عنوان محور و حلقه مرکزی ارتباط بین مدارس و دانشگاه در دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی یاد کرد و گفت: بدون تردید اجرای الگوی تربیتی پیشرفته با مخالفت و انتقاد‌هایی همراه است که این اتفاق امر طبیعی محسوب و باید تا حصول نتیجه به کار خود ادامه دهیم.

نادی با تبیین طرح عرصه و پایه در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و نحوه فعالیت استادان عنوان کرد: استادان پایه و عرصه دو نوع استادی هستند که هر کدام وظایفی جداگانانه بر عهده دارند و باید به ترتیب به‌صورت نظری و دیگری در موقعیت واقعی مهارت مرتبط با مفاهیم نظری به دانشجویان آموزش دهند.

وی تربیت نسل جوان، کارآمد و متخصص از رسالت مهم مراکز آموزشی دانست و بیان کرد: بدون تردید جامعه‌ای که نتواند نسل سازی کند مجبور است نسبت به نسل‌های تحمیلی سکوت کرده که این امر موجب رکود و عقب‌ماندگی خواهد بود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی امید به زندگی، یادگیری و کسب درآمد از مؤلفه‌های پیشرفت و موفقیت دانست و اضافه کرد: احترام گذاشتن به خود با حفظ سلامت روح و جسم و تلاش در راستای تسلط بر مهارت و فناوری و نخبه پروری ازجمله شاخص‌هایی است که زمینه‌ساز رشد و توسعه در کشور خواهد بود.

 نقش آموزش در توسعه‌یافتگی جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با اشاره به نقش آموزش در توسعه‌یافتگی جامعه گفت: از آنجایی که آموزش رکن اصلی رشد و توسعه در دنیا مطرح است بدون تردید عملکرد مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش بیش‌ازپیش باید پررنگ‌تر از گذشته باشد.

محمدحسین رنجبر مطرح کرد: مدارس استان هرمزگان بر اساس شاخص‌های تعریف شده بین مدارس کشور جزء مدارس برتر بوده که این یک افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، در پایان این جلسه از مدیران و کادر آموزشی برتر با حضور معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر