صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۳۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

جدال لفظی دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر تجاوز رژیم اسرائیل به ایران

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه به وقت محلی به درخواست تهران و حمایت سه کشور عضو این شورا برگزار شد.
کد خبر : 938108

به گزارش خبرگزاری آنا، این نشست شورای امنیت به درخواست سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران از رییس دوره ای شورای امنیت و متعاقب درخواست و حمایت کشورهای الجزایر، روسیه و چین از این شورا برگزار شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در پی تجاوز اخیر رژیم اسرائیل در همان روز نوشت: در ساعات اولیه‌ صبح شنبه ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۵ آبان ۱۴۰۳) رژیم تروریستی اسرائیل مجموعه‌ای از حملات هوایی نظامی را به چندین سایت در استان‌های خوزستان، ایلام و اطراف تهران انجام داد. 

نماینده الجزایر: حملات اسرائیل به ایران نقص صلح بین‌المللی است

 حملات اسرائیل به إیران نقض صلح بین المللی است.

 صلح واقعی مستلزم رعایت اصول سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.  نیروهای اشغالگر اسرائیل باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.  امروز با یک درگیری منطقه ای مواجه هستیم که پیامدهای جدی دارد.

نماینده چین: اوضاع خاورمیانه شکننده است

 ما با هرگونه اقدام تهاجمی که صلح و امنیت منطقه را تهدید کند، مخالفیم.  اوضاع خاورمیانه شکننده است و همه طرف ها باید آتش بس را اجرا کنند.  آتش بس در غزه هنوز دور از دسترس است و قطعنامه های شورای امنیت نادیده گرفته شده است.

نماینده روسیه: آمریکا در حمله اسرائیل به ایران، مشارکت اطلاعاتی داشت

 آمریکا داده های اطلاعاتی را برای حمله به ایران در اختیار اسرائیل قرار داده است که این اقدام، ناقض قوانین بین المللی  است.  هیچ جایگزینی برای آتش بس و آزادی گروگانها(اسیران) و رسیدن کمکها به نوار غزه وجود ندارد.

 از اسرائیل می خواهیم که اقدامات نظامی خود را که منجر به پیامدهای خطرناک در خاورمیانه می شود، متوقف کند.

ادعای نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت

 نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت مدعی شد: ما در حمله اسرائیل به اماکن نظامی ایران مشارکتی نداشتیم.  وی گفت: از ایران می خواهیم با بازداشتن نمایندگان خود، حملات به اسرائیل را متوقف کند. ما خواهان تنش بیشتر نیستیم، و در نهایت می خواهیم تبادل آتش نظامی مستقیم میان اسرائیل و ایران پایان یابد.

جدال لفظی دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر تجاوز رژیم اسرائیل به ایران

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در پی تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار شد که بار دیگر نشست این شورا عرصه جدال لفظی آمریکا و حامیانش همسو با اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس با دیگر اعضای شورای امنیت بود.

خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در نشست اضطراری در سخنانی گفت: آخرین تبادل حملات بین اسرائیل و ایران با خطر فرو بردن منطقه به شرایطی ناشناخته همراه است. این شرایط در زمانی است که ما به شدت نیاز به تنش زدایی در همه جبهه ها داریم.

دستیار دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من محکومیت دبیرکل از همه اعمال تشدید تنش را تکرار می کنم. این اقدامات باید متوقف شود. لفاظی های جنگ طلبانه و تهدیدآمیز باید متوقف شود.

او اضافه کرد: هر دو طرف باید از آزمایش محدودیت های خویشتن داری یکدیگر دست بردارند و به نفع صلح و ثبات منطقه عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر