صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
سرپرست دانشگاه تهران:

حضور نودانشجویان، حرکت و نشاط را در دانشگاه تداوم می‌بخشد

حضور دانشجویان به معنای تداوم آموزش و تحقیق و توسعه علمی کشور و تداوم نشاط و امید در دانشگاه تهران است.
کد خبر : 938106

به گزارش خبرگزاری آنا، سید حسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران، در آئین نودانشجویان دانشگاه تهران گفت: «هرچند امسال آغاز سال تحصیلی با تأخیر برگزار شد، اما همچنان در فصل پاییز هستیم و حال و هوای ماه مهر در جریان است و پاییز فصلی است که آن را فصل دانش می‌دانیم».

حسینی، ضمن تبریک به نودانشجویان برای ورود به دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه اول کشور، افزود: «دانشگاه تهران این توفیق را داشت که امسال پذیرای حدود ۴۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، بیش از ۶۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۲۰۰۰ نفر در مقطع دکترا باشد که این آمار، آمار ویژه‌ای در سطح کشور است».

سرپرست دانشگاه تهران، با بیان اینکه ورود به دانشگاه تهران که دانشگاه اول کشور است، کار آسانی نیست و شما در یک رقابت سخت توانستید به بهترین دانشگاه کشور وارد شوید، اظهار داشت: «حضور شما به معنای تداوم آموزش، تحقیق و توسعه علمی کشور و به معنای انتقال پرچم دانشگاه تهران از دست دانش‌آموختگان به نودانشجویان و به معنای تداوم نشاط و امید در دانشگاه تهران است که از این نظر، امروز برای همه ما روز میمون و مبارکی است».

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه حرکت در محیط دانشگاه به حضور دانشجویان وابسته است، به دوران همه‌گیری کرونا و تأثیر آن در فضای آموزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: «همه ما تجربه بسیار تلخی را از دوران اپیدمی کرونا در خاطر داریم که وقتی در محوطه دانشگاه تهران قدم می‌زدیم، بسیار غمگین می‌شدیم؛ چون حضور دانشجویان را در دانشگاه تهران احساس نمی‌کردیم و امروز حضور شما، حرکت و نشاط را به دانشگاه آورده که ما در مقام تحقق آن در دانشگاه تهران هستیم».

سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نودمین سال تأسیس دانشگاه تهران و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت ویژه سالگرد تأسیس دانشگاه تهران، گفت: «این گرامی‌داشت همچنان ادامه دارد و ما سال ۱۴۰۳ را از آغاز تا پایان، سال گرامی‌داشت نودمین سال تأسیس دانشگاه تهران در نظر گرفته‌ایم».

وی افزود: «دانشگاه تهران در تمام تحولاتی که در ۹۰ سال اخیر در کشور اتفاق افتاده است، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین نظام‌های آموزشی در فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. بنابراین ما به خود می‌بالیم که در چنین فضایی نفس می‌کشیم، فضایی که اطراف ما را ستارگان پرفروغ آسمان علم و دانش احاطه کرده‌اند که در تمامی عرصه‌های کشور، شاهد درخشش آنها هستیم و شما عزیزان نیز ستارگان پرفروغ آینده این آسمان هستید، بنابراین باید این فرصت را مغتنم بشمارید».

حسینی یکی از کارکردهای اصلی دانشگاه را دانش‌افزایی عنوان کرد و افزود: «دانشگاه تهران، یک دانشگاه جامع است که دارای تمامی رشته‌ها از جمله علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، فنی، کشاورزی، هنر است و امیدوارم همه دانشجویان بتوانند از این فرصت جامع بودن و برنامه‌های آموزشی مثل دوره‌های کهاد و دووجهی که صرفاً در دانشگاه تهران ارائه می‌شود، استفاده کنند».

سرپرست دانشگاه تهران همچنین بر استفاده از فضای بین‌رشته‌ای موجود در دانشگاه تهران تاکید کرد و گفت: «فضای دانشگاه تهران نه تنها برای فعالیت‌های علمی، فضای منحصر به‌فردی است، بلکه فضای بسیار مناسبی برای سایر فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است».

حسینی در پایان، مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از محورهای اصلی برنامه‌های دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: «همه ما باید در فضای درون دانشگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را تمرین کنیم تا بتوانیم نقش اجتماعی خود را در کشور ایفا نمائیم. این تمرین قطعاً در زمان دانشجویی بهتر و مناسب‌تر انجام می‌شود».

انتهای پیام/

ارسال نظر