صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

هشدار بانک مرکزی اسرائیل بابت افزایش هزینه‌های جنگی دولت نتانیاهو

بر اساس گزارش بلومبرگ، جنگ علیه حماس در غزه و حزب‌الله لبنان در یک سال گذشته و همچنین تنش‌های شدید با ایران، خسارات سنگینی را به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است.
کد خبر : 937911

به گزارش خبرگزاری آنا، یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی گفت که انتظار دارد جنگ چندجانبه اسرائیل تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد و باید تغییرات ساختاری در اسرائیل را ضروری  که از جمله این تغییرات، لزوم استخدام تعداد بیشتری از مردان یهودی ارتدوکس در ارتش این رژیم است.

رئیس بانک مرکزی اسرائیل جمعه به تلویزیون بلومبرگ در واشنگتن گفت: «جنگ بیش از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت طول کشیده است».

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی بار‌ها از کابینه نتانیاهو به دلیل معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی انتقاد کرده و آن را عامل فشار بر هزینه‌های جنگ این رژیم خوانده است.

رئیس بانک مرکزی اسرائیل در ادامه افزود: انتظارات و سناریوی اساسی ما این است که جنگ تقریباً در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت و با شدتی مشابه آنچه اکنون شاهد آن هستیم تا حدود یک ماه دیگر ادامه می‌یابد و سپس به‌آرامی کاهش یابد.».

بر اساس گزارش بلومبرگ، جنگ علیه حماس در غزه و حزب‌الله لبنان در یک سال گذشته و همچنین تنش‌های شدید با ایران، خسارات سنگینی را به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است، زیرا کسری بودجه با افزایش هزینه‌های دفاعی و افول بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز و گردشگری افزایش‌یافته درحالی‌که تورم فراتر از محدوده هدف کشور شتاب گرفت و هزینه‌های استقراض افزایش یافت. 

از زمان آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه لبنان در اواخر شهریورماه هزینه روزانه عملیات نظامی اسرائیل حدود ۱۳۳ میلیون دلار (۵۰۰ میلیون شکل) اعلام شده که تاکنون به بالای ۶.۶ میلیارد دلار رسیده است که دلیل آن استقرار بیشتر سربازان و مقابله اسرائیل با موشک‌های بیشتر شلیک شده از چند جبهه است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران می‌گویند که اقتصاد اسرائیل با یکی از بدترین رکود‌های تاریخ تأسیس این رژیم مواجه است، آن هم به دنبال اینکه جنگ باعث فلج شدن مشاغل شد، مردم را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد و ارتش را بر آن داشت تا صد‌ها هزار سرباز ذخیره را فراخواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر