صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

جمعیت هلال‌احمر روحیه ایثار و روحیه‌بخشی را در جامعه نهادینه کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: جمعیت هلال‌احمر نهادی بشردوست در جوامع بشری است که باید روحیه امید، ایثار، عشق و مهر را در جامعه نهادینه کند.
کد خبر : 937889

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک با مختار سلحشور مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، جمعیت هلال‌احمر را به‌عنوان سازمان مردم‌نهاد، همیار و حیاتی در کشور دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر نهادی بشردوست و روحیه‌بخش در جوامع بشری است که باید روحیه امید، ایثار، عشق و مهر را در جامعه نهادینه کند.

وی افزود: اقدامات بشردوستانه هلال‌احمر در مواقع بحران در راستای تسکین آلام بشری و کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش‌های انسانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و غیرقابل کتمان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آموزش و توانمندسازی را یکی از موارد مهم در ایجاد شبکه‌های حمایتی در کشور برشمرد و عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوطلبان با هدف کسب مهارت‌های لازم برای مواجهه با بحران‌ها شامل کمک‌های اولیه، مدیریت بحران و نحوه رفتار در مواقع اضطراری ازجمله موارد مهمی است که باید به داوطلبان آموزش داده شود.

رنجبر با اعلام رضایت از عملکرد کانون هلال‌احمر در دانشگاه بیان کرد: کانون هلال‌احمر یکی از کانون‌های اجتماعی فعال در دانشگاه محسوب می‌شود که توانسته با برگزاری دوره‌های مختلف و بالا بردن آمار اعضای خود نقش پررنگی در مشارکت برنامه‌های این واحد دانشگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر استادان و دانشجویان در حوزه‌های پژوهشی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری در حوزه‌های بشردوستانه، آموزش، پژوهش و مسائل علمی برخوردار است که می‌تواند آن را در حوزه کمک به توسعه برنامه‌های انسان دوستانه هلال‌احمر به‌کار بگیرد.

آمادگی در برابر مخاطرات با برگزاری دوره‌های آموزش همگانی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان نیز با اشاره به مأموریت هلال‌احمر در حوزه آموزش و آگاه‌سازی همگانی در زمینه مقابله با مخاطرات گفت: جغرافیای منحصربه‌فرد و بروز مخاطرات طبیعی متعدد در استان، جمعیت هلال‌احمر را بر آن داشته تا برگزاری دوره‌های آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

مختار سلحشور با تأکید برافزایش آموزش‌ها ویژه دانشجویان و تقویت کانون‌های دانشجویی در مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: ماهیت اصلی هلال‌احمر ترویج اهداف بشردوستانه و عام‌المنفعه است که در مواقع بحرانی به‌کار گرفته می‌شود.

وی با بیان مأموریت‌های امدادی هلال‌احمر عنوان کرد: امدادگران در طول هشت سال جنگ تحمیلی جانفشانی‌های بسیاری داشتند همچنین در زمان شیوع کرونا و حوادث مختلف در خط مقدم خدمات‌رسانی حضور دارند که تاکنون ۲ هزار و  ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش آنا، این نشست در راستای تقویت کانون هلال‌احمر دانشجویی با هدف توسعه فصل مشترک ما بین این دو سازمان علمی و مردم‌نهاد بود تا بتوان خدمات جامع و بهتری را در این راستا به جوانان آموزش داد و زمینه رشد و تقویت مناسبت‌های انسان دوستانه را به نحو چشمگیر گسترش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر