صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب

امروزه مراقبت و رسیدگی به پوست برای جلوگیری از ایجاد لک و آفتاب سوختگی یک موضوع بااهمیت تلقی می‌شود. راهکار‌های بسیار زیادی مانند عینک و کلاه برای ممانعت از بروز آسیب‌های ناشی از خورشید وجود دارد که مهمترین آنها استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب است.
کد خبر : 937887

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروزه مراقبت و رسیدگی به پوست برای جلوگیری از ایجاد لک و آفتاب سوختگی یک موضوع بااهمیت تلقی می‌ شود. راهکارهای بسیار زیادی مانند عینک و کلاه برای ممانعت از بروز آسیب‌ های ناشی از خورشید وجود دارد که مهمترین آنها استفاده روزانه از کرم‌ های ضد آفتاب است. البته باید توجه داشت که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب فیک و نامناسب نمی‌ تواند به عنوان یک سپر محافظ در برابر اشعه‌ های مضر خورشید کارایی داشته باشد. در این کرم ها مواد شیمیایی مختلفی از جمله تیتان، زینک، انواع نگهدارنده ها و... وجود دارد. وجود تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب می تواند پوست شما را در برابر اشعه ی خطرناک خورشید نگهداری نماید.

بنابراین عدم بروز تحریکات پوستی تیتانیوم دی اکسید موجب شده تا بتوان از آن برای ساخت بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد. این ماده نه تنها خاصیت ضد آفتاب در حفاظت از پوست را افزایش می دهد؛ بلکه در تحقیقات گوناگون نیز هیچ سندی از سرطان زا بودن آن وجود ندارد. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تیتانیوم دی اکسید و مزایای آن در کرم‌ های ضد آفتاب هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی عملکرد تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب

دی اکسید تیتانیوم یا تیتان ماده فعال موجود در ضدآفتاب‌ ها بوده که فیلتر کننده اشعه ماورا بنفش خورشید است. این عملیات فیلتر می‌ تواند موجب جلوگیری از مضرات خورشید مانند آفتاب سوختگی و سرطان‌ های پوستی شود. ایجاد یک لایه محافظ از تیتانیوم دی اکسید بر روی پوست موجب مقاومت پوست در برابر اشعه‌ های UVA و UVB خورشید است. کاربرد این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان رنگدانه و غلیظ کننده است.

وجود دی اکسید تیتانیوم در مقیاس نانو به عنوان یک جذب کننده عالی برای نور فرابنفش عمل می‌ کند. سایز بسیار کوچک ذرات تیتانیوم دی اکسید مانع از جذب نور مرئی خواهد شد. کارایی حفاظتی این ماده به اکسید روی شباهت بسیار زیادی داشته و برای افرادی با پوست‌ های مستعد آکنه یا قرمزی بسیار مناسب است. ذرات بسیار کوچک تیتانیوم دی اکسید جذب پوست نشده و روی سطح آن قرار می‌ گیرند. به همین دلیل است که گفته می‌ شود این ماده همانند یک فیلتر عالی از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌ کند.

معرفی مزایای تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب

تیتانیوم دی اکسید موجود در ضد آفتاب ها در برابر تابش نور خورشید شفاف شده و همانند یک جذب کننده نور فرابنفش عمل می‌ کند. ذرات نانو و بسیار کوچک از این ترکیب جذب کننده نور مرئی نبوده و تنها اشعه فرابنفش را جذب می‌ کنند. تیتانیوم دی اکسید با ایجاد یک مانع شفاف به خوبی از پوست در برابر اشعه‌ های مضر مراقبت خواهد کرد که همین یکی از علت‌ های اصلی استفاده از این ماده در ضد آفتاب‌ ها است. تیتان دارای فواید بی‌ نظیری برای پوست می‌ باشد که در ادامه به‌ معرفی آنها می‌ پردازیم:

  • تقویت رنگ

به کارگیری پودر TiO2 در کنار سایر رنگ ها در لوازم آرایشی، باعث به وجود آمدن درخشندگی بیشتر شده و این قابلیت را به این محصولات می‌ دهد که انواع لک را بهتر بپوشانند. از طرفی تولید کنندگان این امکان را خواهند داشت تا سایه‌ ها و رنگ‌ های مختلفی را تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

  • افزایش مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک ماده مهم و اصلی در محصولات محافظت از اشعه خورشید مانند ضد آفتاب‌ ها است. تیتان با قابلیت بسیار زیادی مانع از رسیدن اشعه‌ های UVA و UVB از سطح پوست خواهد شد. این مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش به طور موثری می‌ تواند از ایجاد لک‌ های ناشی از آفتاب سوختگی، سرطان‌ های پوستی و پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

  • بافت

ذرات غیررنگی ریز تیتانیوم دی اکسید به صورت شفاف بوده و به کارگیری آنها در محصولات آرایشی و بهداشتی موجب پوشش دهی بیشتر خواهد شد. این قابلیت برای افرادی که به دنبال یک ضد آفتاب‌ با مقاومت بسیار عالی در برابر اشعه های خورشید و پوشانندگی مناسب هستند، یک گزینه عالی است.

  • پایداری بالا

تیتانیوم دی اکسید به عنوان یک ماده معدنی در آب، اسیدهای آلی و محلول‌ های رقیق نامحلول است. از طرفی دارای قابلیت استریل بوده و خاصیت ضد رسوب دارد. جالب است بدانید این ماده پایداری شیمیایی و مکانیکی بالایی داشته و به عنوان یک ماده موثر در کاهش سرطان پوست به شمار می‌ رود. خاصیت ماندگاری بالا و عدم انحلال در آب نیز موجب افزایش ماندگاری این ماده می‌ شود.

  • ایمنی بالا

خرید تیتان و استفاده از تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب‌ ها به دلیل عدم ایجاد حساسیت و تحریک‌ های پوستی نسبت به دیگر مواد شیمیایی، بی‌ خطر بوده و از طریق پوست قابلیت نفوذ نخواهد داشت. بنابراین این ماده نمی‌ تواند برای سلامت افراد آسیب رسان باشد. ایمنی بالای این ماده موجب شده تا برای افراد با پوست‌ های حساس و نوزادان نیز بتوان با خیالی آسوده از ضد آفتاب‌ هایی بر پایه تیتانیوم دی اکسید استفاده کرد. لازم به ذکر است که استنشاق این ماده ممکن است برای افراد خطرآفرین باشد.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره علت استفاده از تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب‌ در اختیار شما قرار دهیم. ضد آفتاب به عنوان یک محصول بی‌ نظیر برای جلوگیری از آسیب به پوست شناخته می‌ شود. استفاده از تیتان برای افزایش مقاومت ضد آفتاب در برابر اشعه‌ های مضر نور خورشید بسیار ضروری است. ایجاد ایمنی بالا برای افرادی با پوست‌ های حساس و نوزادان نیز از دیگر مزایای این ماده نسبت به سایر مواد شیمیایی است. ذرات بسیار ریز دی اکسید تیتانیوم همانند یک سپر محافظی بر روی پوست شما قرار گرفته و اشعه ماورا بنفش را منعکس می‌ کنند. شما اگر تولید کننده ی انواع ضد آفتاب و یا سایر محصولات آرایشی هستید می توانید مواد شیمیایی را از شیمیایی تهران خریداری نمایید. برای خرید مواد شیمیایی با این شرکت در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 02191006570

انتهای پیام/

برچسب ها: کرم نور آفتاب
ارسال نظر