صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
مهم‌ترین اتفاقات هفته نهم لیگ برتر

از حمله قلبی به مربی چادرملو تا عصبانیت سرمربی جدید استقلال و اعتراض سرمربی پرسپولیس به داور

حمله قلبی به مربی چادرملو اردکان از مهم‌ترین اتفاقات حاشیه‌ای هفته نهم بود.
کد خبر : 937860

به گزارش خبرگزاری آنا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران نیز هفته‌ای پر حاشیه بود تا وجود حواشی متعدد باعث شود پایین بودن سطح کیفی مسابقات کمتر به چشم آید.

ذوب‌آهن - گل‌گهر سیرجان

سبزپوشان اصفهان که قاتل استقلال در هفته هشتم نام گرفتند و مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته را در خانه خود ۳ بر صفر از پیش رو برداشت، این هفته در خانه غافلگیر شد و نتیجه را به گل‌گهر واگذار کرد تا تیم تارتار دست پر به سیرجان بازگردد. کیفیت پایین چمن ورزشگاه فولاد شهر بدون تردید از کیفیت مسابقه کاست. زمین چمن ورزشگاه فولادشهر دارای چند رنگ مختلف بود. هواداران تیم ذوب‌آهن که پس از برتری برابر استقلال برای تماشای پیروزی دیگری آمده بودند با تماشای شکست خانگی دلگیر ورزشگاه را ترک کردند و برخی از آنها نیز به انتقاد از عملکرد تیمشان پرداختند. در پایان بازی مهدی تیکدری و فردین یوسفی بازیکنان گل‌گهر و ذوب‌آهن با هم درگیر شدند که داور این دو بازیکن را از هم جدا کرد.  

نساجی مازندران - استقلال خوزستان

تساوی بدون گل حاصل نبرد نمایندگان شمال و جنوب ایران در ورزشگاه وطنی قائمشهر بود. این بازی همراه با اعتراض‌های زیادی به تیم داوری بود که در رأس آن مرتضی منصوریان قرار داشت. نساجی در هر نیمه یک گل توسط حامد پاکدل زد که کمک داوران معتقد به آفساید بودند. دو صحنه مشکوک به پنالتی هم در نیمه نخست وجود داشت که داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. در وقت‌های اضافه نیمه دوم ایوب کلانتری مرتکب خطایی روی کاینا نونز مهاجم استقلال خوزستان شد که داور با کارت قرمز مستقیم او را جریمه کرد. بازیکنان نساجی روی این صحنه اعتراضی نکردند، چون کاپیتان تیم موقعیت قطعی گل را در آخرین لحظات با کارت قرمز خرید.  بعد از بازی تعدادی از هواداران نساجی علیه ساکت الهامی شعار دادند اما سرمربی این تیم مدعی شد که این تیم را نجات می دهد.

هوادار - چادرملو اردکان

هوادار در ادامه نتایج ضعیف خود مغلوب چادرملو شد در حالی که میزبان بود. نماینده اردکان چهارمین برتری این فصل خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران جشن گرفت در حالی نماینده تهران در حسرت اولین پیروزی فصل باقی ماند. سید مهدی رحمتی که از نشستن روی نیمکت هوادار محروم بود در این بازی از روی سکو‌ها شاهد پنجمین شکست تیمش بود تا این تیم در قعر جدول باشد. مهم‌ترین اتفاق حاشیه‌ای این بازی مشکل قلبی حنیف عمران زاده مربی چادرملو بود، ادسون ماردن دروازه‌بان این تیم موقعیت‌های زیادی را گرفته بود و پس از آنکه فرصت بسیار خوبی را از هوادار گرفت در ادامه اشتباه یکی از بازیکنان باعث شد تا عمران زاده با مشت به قفسه سینه بکوبد که باعث شد او برای لحظاتی دچار مشکل قلبی شود.

مس رفسنجان - ملوان بندرانزلی

این دیدار در نهایت با تساوی به پایان رسید تا نماینده رفسنجان نتواند در این بازی خانگی برنده باشد و ملوان که در کورس قهرمانی است دو امتیاز از دست بدهد. هر دو گل بازی از روی نقطه پنالتی به دست آمد در حالی که مسعود شجاعی جدی‌ترین گزینه سرمربیگری نماینده رفسنجان از روی سکو‌ها نظاره‌گر بازی بود و در پایان بازی هم به رختکن مس رفت. مس در پنج بازی اخیر خود برنده نشده است.

خیبر خرم آباد - استقلال 

وضعیت آشفته استقلال با شکست ۳ بر یک بحرانی‌تر شد. ابی پوشان برای سومین بازی متوالی و ششمین بار در ۱۱ بازی این فصل تن به شکست دادند. کیفیت زمین چمن ورزشگاه تختی خرم آباد اعتراض استقلالی‌ها را به همراه داشت. سهراب بختیاری زاده که سرمربی موقت استقلال بود با آمدن پیتسو موسیمانه، در این بازی هم روی نیمکت استقلال بود تا در کسوت مربی و کمک سرمربی افریقایی فعالیت کند. موسیمانه در این بازی از عملکرد شاگردانش عصبانی بود و بار‌ها این ناراحتی را با اعتراض به شاگردانش نشان داد. جلالی بعد از خطای فرید امیری با پا ضربه‌ای به بازیکن خیبر زد که داور با کارت زرد او را جریمه کرد در حالی که خیبری‌ها معتقد بودند باید بازیکن استقلال اخراج شود. سعید دقیقی که تیمش برنده بازی شد به شدت از سوی هواداران خیبر تشویق شد در حالی که سرمربی آفریقایی استقلال با ناراحتی و دست در جیب به داخل رختکن رفت.موسیمانه در نشست خبری حسابی از خجالت بازیکنانش در آمد. ادامه حواشی این بازی تا فرودگاه تهران هم کشید و برخی از هواداران با برخی از اعضای این تیم در مهرآباد درگیر شدند.

پرسپولیس - شمس آذر قزوین 

سرخپوشان به روند پیروزی‌های خود ادامه دادند در شرایطی که شمس آذر در اولین بازی با رضا مهاجری ناکام ماند. پرسپولیس در غیاب گندوز، العملود، کنعانی‌زادگان، اورونوف و فرجی به برتری مهمی رسید. گاریدو در این بازی نسبت به اخطار‌های داور به بازیکنان پرسپولیس معترض بود. نسایی کاپیتان شمس آذر در هنگام تعویض بازوبند کاپیتانی را به زمین زد و با عصبانیت روی نیمکت نشست که عوامل کادرفنی با او برخورد کردند تا در ادامه به سمت مهاجری سرمربی شمس آذر برود. سروش رفیعی از کیفیت چمن ورزشگاه شهر قدس ناراضی بود، اما افشین پیروانی سرپرست تیم کیفیت چمن را قابل قبول دانست. داوران اتاق VAR تمامی تصمیم‌های موعود بنیادی‌فر را تأیید کردند، داوری که هواداران پرسپولیس نسبت به وی موضع دارند.  

تراکتور - آلومینیوم اراک

تراکتور اولین پیروزی خانگی این فصل را جشن گرفت و در مقابل آلومینیوم بعد از ۴ فصل در تبریز شکست خورد. تراکتور در ۳ بازی خانگی قبلی در کسب پیروزی ناکام بود. این نخستین پیروزی تراکتور در حضور بانوان هوادارش محسوب می‌شود.

فولاد خوزستان - سپاهان 

سپاهان در اهواز صدر جدول را به پرسپولیس داد. طلایی پوشان در خانه فولاد خوزستان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد. گل اول سپاهان را کمک داور آفساید اعلام کرد اما در ادامه داوران اتاق VAR گل را سالم دانستند. کیفیت چمن ورزشگاه در سطح پایینی بود و انجام بازی روی زمین را برای هر دو تیم مشکل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر