صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۳ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B

اهداکنندگان خون متولد پیش از سال ۱۳۶۸ علیه هپاتیت B با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان انتقال خون واکسینه می‌شوند.
کد خبر : 937855

به گزارش خبرگزاری آنا، سید محمدرضا  شاه‌احمد‌قاسمی؛ سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان متولد پیش از سال ۱۳۶۸ با هدف  ریشه کنی هپاتیت B در کشور برای دومین بار واکسینه می‌شوند.  

وی افزود: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت‌ها و مردم می‌بایست برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت‌های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی (zero risk)  هپاتیت در سال ۲۰۳۰ میلادی محقق شود.  

شاه احمد‌قاسمی افزود: طی این طرح افراد متولد پیش از ۱۳۶۸ که سابقه اهدای خون داشته اند و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون معرفی نامه دریافت کنند و به مراکز واکسیناسیون مربوط، مراجعه کنند.  

گفتنی است این طرح برای بار اول بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ اجرا شد و طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار، تعداد ۲۰۱ هزار و ۴۷۴ مرد و ۴۷ هزار و ۷۸۵ زن در این طرح واکسینه شدند؛ این واکسن در سه نوبت طبق برنامه زمانی اعلام شده باید به شخص تزریق شود و بعد از دریافت دوز سوم واکسن مصونیت در مقابل این بیماری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر