صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

ملکیان: مشکل بزرگ استقلال عادت به باختن است/ مورینیو هم سرمربی این تیم شود با برخی بازیکنان نتیجه نمی‌گیرد

بازیکن سابق استقلال گفت: مشکل بزرگ استقلال این است که تیم دارد به باختن عادت می‌کند و اگر چنین باوری بر تیم حاکم شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.
کد خبر : 937825

فرد ملکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره نتایج دور از انتظار استقلال در این فصل و حضور در رتبه دوازدهم لیگ برتر اظهار کرد: مشکل استقلال زیربنایی است و هر چه قدر هم بالای تیم را درست کنند مشکل از زیربناست. تیمی که از پایه مشکل داشته باشد نمی‌تواند موفق شود. شاید با مالکیت هلدینگ و سرازیر شدن پول به باشگاه به نظر نباید مشکلی باشد ولی اعمال نظر هلدینگ مشکلات را بیشتر کرده، چون فوتبالی نیستند، نمی‌دانند شیوه اداره یک باشگاه فوتبالی چگونه است و به نظرم مالکیت استقلال به لحاظ مالیاتی و درآمدزایی برای هلدینگ درآمد هم دارد، چون از نام باشگاه استفاده تبلیغاتی می‌کنند.

بازیکنی که سقف آمالش استقلال باشد به درد نمی خورد

وی افزود: اسم هلدینگ روی استقلال است ولی از لحاظ مدیریتی کارایی برای باشگاه نداشته، از طرفی رئیس هیئت مدیره نماینده هلدینگ است و می‌گویند سابقه مدیریت فوتبالی داشته، اما در باشگاهی که سازماندهی خاص خودش را داشته و با استقلال که میلیون‌ها هوادار دارد کاملاً متفاوت است. ضعف در مدیریت هیئت مدیره استقلال باعث شده تا بازیکنان از زیر بار مسئولیتی که به گردن دارند، شانه خالی کنند. اگر به بازی آنها انتقاد شود هم گردن مدیریت می‌اندازند و تغییرات زیادی که در کادرفنی و مدیریت رخ داده و اینکه تمرکز را از تیم گرفته است. این موارد تأثیرگذار است ولی بازیکنان اگر کیفیت دارند و با جان و دل بازی کنند فرقی نمی‌کند سرمربی نکونام، بختیاری زاده یا موسیمانه باشد. استقلال بازیکنانی نیاز دارد که حضور در این تیم نقطه آمال و آرزو‌های آنها نباشد بلکه نردبانی برای پیشرفت‌شان شود. مامه بابا تیام که بسیار خوب بازی می‌کرد چنین نگاهی داشت و از استقلال به تیمی با شرایط مالی بهتر رفت.

تا دیر نشده باید به داد استقلال رسید

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: سقف حضور یک بازیکن نباید بازی در استقلال باشد، چون با رسیدن به این تیم دیگر انگیزه گذشته را ندارد و از نمودار رشد و ترقی خارج می‌شود. سقف بازیکنان استقلال و حتی برخی بازیکنان پرسپولیس پوشیدن پیراهن این دو تیم است. چنین بازیکنانی فکر می‌کنند به آنجایی که باید رسیده‌اند، برای همین هم دچار افت می‌شوند. مورینیو هم سرمربی استقلال شود اگر بازیکنان در حد خود نباشند تیم نتیجه نمی‌گیرد. مشکل بزرگ‌تر استقلال این است که تیم دارد به باختن عادت می‌کند و اگر چنین باوری بر تیم حاکم شود دیگر نمی‌توان کاری برای تیم کرد. تا دیر نشده باید به داد استقلال رسید، نیاز است تا تعدادی بازیکنان جدید جذب شوند که خون تازه‌ای به تیم وارد شود تا بتوان تفکر تیم را تغییر داد.

موسیمانه الان گنگ و گیج است 

وی در مورد عصبانیت شدید پیتسو موسیمانه از عملکرد بازیکنان تیمش برابر خیبر خرم آباد تصریح کرد: موسیمانه کارنامه خوبی دارد و با توجه به اینکه در خارج از ایران سرمربی بوده، دانش مربیگری وی به روز است، چون چنین مربیانی برای ماندن در سطح اول، در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کنند. همان طور که راننده فرمول یک نمی‌تواند پشت یک خودروی قدیمی و فرسوده رانندگی خوبی کند بهترین سرمربی هم بدون امکانات و بازیکنان قابل نمی‌تواند نتیجه بگیرد. موسیمانه باید دو ماه قبل از شروع فصل به استقلال می‌آمد، جو تیم بزرگ و پر طرفدار را می‌شناخت. از کیفیت بازیکنان مطلع شد و آنهایی که در حد تیم نیستند را به راحتی عوض می‌کرد. بازیکنانی که برای پول بازی می‌کنند نمی‌توانند به استقلال کمک کنند. موسیمانه الان گنگ و گیج است ولی در ادامه می‌تواند بازیکنان آماتور را از حرفه‌ای تشخیص دهد و دست به تغییراتی بزند که تیم را نجات دهد. 

نان و نمک استقلال را خوردم و دوست دارم نتیجه بگیرد

ملکیان تأکید کرد: استقلال نیاز به بازیکنانی دارد که در حد این تیم بازی کنند. بازیکنی که فقط می‌خواهد عضو این تیم باشد تا برای خود شهرت بخرد و به کار‌های بیرون از زمین برسد، کمکی نمی‌کند و تیم را مسموم خواهد کرد. تنها چند بازیکن استقلال در اندازه این تیم هستند و الباقی ذهنیت بازی را در این تیم ندارند. در پیشکسوتان استقلال هم تفرقه وجود دارد. دو سه تیم پیشکسوتان استقلال داریم و اتحاد دیده نمی‌شود. پیشکسوتانی که پشت سر هم حرف می‌زنند نمی‌توانند به استقلال کمک کنند. در مقابل وضعیت پرسپولیس در پیشکسوتان متفاوت است و یک تیم متحد دارند. در مدیریت هم ثبات دیده می‌شود و به پیشکسوتان تیم بها می‌دهد. در استقلال کسانی که بیرون هستند علیه کسانی که در تیم مسئولیت گرفته‌اند، حسادت می‌کنند و تیم را می‌زنند. تفرقه در تیم بسیار بد است، مثلاً رامین رضاییان به دلیل آنکه روزی در پرسپولیس بوده مورد انتقاد است. تفرقه در تیم استقلال جز دردسر و عقب ماندن، نتیجه دیگری ندارد. من نان و نمک استقلال را خوردم و دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد. امیدوارم موسیمانه در استقلال موفق باشد و در نیم فصل تغییراتی در بازیکنان ایجاد می‌کند تا بتواند نتایج بهتری بگیرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر