صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

گسترش استفاده از مصالح، تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در حوزه مهندسی عمران

گسترش استفاده از مصالح و تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در حوزه مهندسی عمران از مهم‌ترین اهداف مرکز تحقیقات بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است.
کد خبر : 937811

به گزارش خبرنگار آنا، مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اکنون عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دارای گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ است. دامنه فعالیت‌های این مرکز از بدو راه‌اندازی تاکنون در حوزه دوام سازه‌ها، بتن‌های نسل جدید و نیز ژئوتکنیک لرزه‌ای گسترش یافته و در این رابطه با تکیه بر تجهیزات آزمایشگاهی کم‌نظیر در اختیار به تعداد زیادی از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها، خدمات ویژه آزمایشگاهی ارائه شده است.

سیستم بارگذاری این آزمایشگاه توسط مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند طراحی شده است. معماری ویژه این سیستم بارگذاری بسیار منعطف و توسعه‌پذیر است.به‌نحوی‌که امکان اجرای آزمایش‌های مختلف شامل بارگذاری‌های استاتیکی، دینامیکی، خستگی و ضربه روی دامنه وسیعی از نمونه‌های آزمایشگاهی اعم از تیر، ستون، دال، دیوار و اتصالات سازه‌ای بتن آرمه و فولادی بدون هرگونه محدودیت ابعادی را فراهم می‌آورد.

 

ارائه خدمات آزمایشگاهی روزآمد و کم‌نظیر به پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد سمنان و دیگر دانشگاه‌های استان و سایر استان‌های هم‌جوار از دیگر اهداف متصور برای این آزمایشگاه جامع است.

معرفی، بومی‌سازی و گسترش استفاده از مصالح و تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در حوزه مهندسی عمران یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز تحقیقات بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است. اجرای این پروژه و تکمیل آن گامی مهم در ارتقای آزمایشگاه‌های آموزشی موجود به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و فناورانه است. این رویکرد بستر لازم برای پشتیبانی فنی از ایده‌های مبتکرانه و طرح‌های تحقیقاتی را فراهم کرده و به تولید و عرضه محصولات دانش‌محور می‌انجامد.

دیدگاه این مرکز تحقیقات یک دیدگاه ملی است که در حد خود به تامین نیاز‌های تحقیقاتی تمامی دانشجویان، محققان و صنعتگران کشور اهتمام ویژه دارد از این‌رو در طراحی این آزمایشگاه، مشکلات و محدودیت‌های عمده در آزمایشگاه‌های موجود هم‌تراز مرتفع شده است.

پنجم شهریور 1402 مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از اخذ گواهینامه بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه بتن این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فعالیت این آزمایشگاه در زمینه‌های نمونه‌برداری، آزمایش و کالیبراسیون موفق به اخذ این گواهینامه به‌منظور تأیید صلاحیت فنی و اعتبار بخشیدن به نتایج و گزارش‌های منتج از انجام آزمایش‌ها تخصصی مختلف شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اشاره به همکاری آزمایشگاه مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی عنوان کرد: این اقدام در راستای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی، انسجام عملیات و افزایش رضایتمندی مشتریان در حوزه صنعت ساختمان و دست‌اندرکاران پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور صورت پذیرفته است.

وی مطرح کرد: کسب این موفقیت در راستای نیل به اهداف پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و نتیجه تلاش‌های تأثیرگذار و پیگیری‌های مستمر همکاران در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ازجمله مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان، مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند و مجری پیاده‌سازی و استقرار آزمایشگاه استاندارد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر