صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
آخرین وضعیت عملیات عمره ۱۴۰۳ بررسی شد؛

ادامه عملیات عمره با روزانه ۶ پرواز از تهران و شهرستان‌ها

مسئول حمل و نقل مکه از به حداقل رسیدن تاخیر در پرواز‌ عمره خبر داد و گفت: روزانه ۴ پرواز داریم که ۲ پرواز صبح از فرودگاه امام خمینی و ۲ پرواز دیگر بعدازظهر از شهرستان‌ها انجام می‌شود.
کد خبر : 937598

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست هم اندیشی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار و آخرین وضعیت عملیات عمره 1403بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت حضور داشت حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برنامه‌های عمره 1403 تاکنون برای عمره گزاران و خادمین خوب پیش رفته است ابراز امیدواری کرد که با سعه صدر و تلاش مضاعف خدمتگزاران، عمره خوبی برای همه زائران سرزمین وحی رقم بخورد و کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد، برطرف شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به شروع عمره بعد از وقفه چندین ساله  تصریح کرد: از زحمات همه دست اندرکاران در بعثه مقام معظم رهبری، ستاد عملیات عمره و دفتر نمایندگی سارمان حج در عربستان که تلاش کردند در این مقطع  عمره راه اندازی شود تشکر می کنم .

وی افزود: دست اندرکاران در مجموعه حج و زیارت در ایران از مشکلات و مسائل مربوط به زائران مطلع و روزانه درصدد برطرف کردن آنها هستند. امیدواریم رضایتمندی زائران حاصل شود و زائرین با بهره مندی معنوی پس از سفر ده روزه به کشور عزیزمان بازگردند.

رضایی همچنین با توجه به تغییرات ساختاری عمره در ده سال گذشته، ارتقاء خدمات را دغدغه سازمان حج و بعثه دانست و تاکید کرد که اطلاع رسانی و آموزش در اولویت برنامه ها قرار دارد.

در ادامه این جلسه، نصراللهی مسئول حمل و نقل مکه نیز از به حداقل رسیدن تاخیر در پرواز‌ها خبر داد و گفت: روزانه ۴ پرواز داریم که ۲ پرواز صبح از فرودگاه امام خمینی و ۲ پرواز دیگر بعدازظهر از شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: در عملیات عمره درحال حاضر از ۲۴ دستگاه اتوبوس جهت انتقال زائران از فرودگاه به مدینه و مکه استفاده می‌کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی 4 ایستگاه جهت تشرف زائران به مسجد الحرام خبر داد و گفت: زائرین از سرویس دهی رضایت دارند و در این قسمت مشکل خاصی وجود ندارد.

در ادامه این نشست، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت به راه اندازی یک درمانگاه به صورت 24 ساعته در هتل مواکب الکوثر مکه اشاره کرد و گفت: دو در مانگاه نیز در هتل ملم با مانع و علیان الماسی از ساعت 8 صبح تا 12ظهر و 5 عصر تا 9 شب آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

سپس مدیران مجموعه به گله مندی زائران به علت دوری ایستگاه غزه جهت تشرف به مسجد الحرام اشاره و تاکید کردند: با توجه به تعداد زیاد معذورین و افراد کهنسال در کاروانها ایستگاه به باب علی تغییر کند.

برپایه این گزارش، غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و حسین اسماعیلی مدیر بازرسی بعثه برای انجام امور مربوط به حج تمتع در کشور عربستان به سر می‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر