صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
توسط یک شرکت دانش بنیان؛

الکترود‌های یکبار مصرف دستگاه الکتروکاردیوگرافی تولید می‌شود

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت الکترود‌های یکبار مصرف الکتروکاردیوگرافی (نشان دهنده علائم حیاتی بیمار) شدند.
کد خبر : 937534

امیرحسین آرین نیا مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما تولید کننده الکترودهای یکبار مصرف الکتروکاردیوگرافی در این شرکت هستیم.

به گفته آرین نیا؛ الکتروکاردیوگرافی واسطی بین بدن بیمار و مانیتورینگ است و اعلام علائم حیاتی برای نمایش سیگنال‌هایی را از قلب دریافت می‌کند از این رو الکترودها نقش ویژه‌ای در بخش های مراقبت ویژه و بررسی علائم حیاتی بیمار ایفا می کنند.

به گفته وی؛ الکترود یکبار مصرف ویژه دستگاه‌های الکتروکاردیوگرافی است که مانیتورینگ وضعیت قلب و عضله را انجام می‌دهد.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: این الکترودها به منظور اتصال سیم دستگاه مانیتور قلب به قفسه سینه بیمار برای نشان دادن سیگنال‌های قلبی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی افزود: شرکت دانش بنیان ما از مجموعه‌های مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است، خط تولید الکترودهای یکبار مصرف الکترو کاردیوگرافی را بومی و این محصول کاربردی را تولید کنیم.

آرین نیا ادامه داد: الکترودهای یکبار مصرف به عنوان واسط بین بدن انسان و دستگاه الکتروکاردیوگرافی و تست‌های ورزش استفاده می‌شود و نقش ویژه ای در بخش‌های مراقبت ویژه و بررسی علائم حیاتی بیمار ایفا می‌کند.

وی افزود: این محصول علاوه بر تولید داخل نمونه‌های خارجی هم دارد که وارد کشور می‌شود ولی در برخی مراکز درمانی هنوز از نمونه های خارجی استفاده می‌کنند.

به گفته وی؛ در حال حاضر این محصول،  به خیلی از مراکز درمانی در داخل کشور ارائه شده است که با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه بود.

آرین نیا ادامه داد: خوشبختانه خریدها مکرر و تکرار پذیر بوده ولی با این حال ما در حال افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصول هستیم و این یک رسالت برای هر تولید کننده است.

وی افزود: ما حدوداً دو سال پیش در پارک فناوری پردیس مستقر شدیم و با یک پیشینه یک ساله تحقیقاتی که روی بازار انجام دادیم، نتیجه گرفتیم که برای تولید این محصول اقدام کنیم.

آرین نیا ادامه داد: ما نیاز به یک خط تولید داشتیم که خط تولید این محصول در کشورهای مختلفی با قیمت های موجود است و خوب یک قیمت‌های خیلی بالایی موجود است.

 آرین نیا ادامه داد: در این رابطه آزمون و خطاهایی انجام دادیم و ظرف مدت شش ماه موفق شدیم دستگاه را که از قطعات مکانیک الکترونیک و پنوماتیک تشکیل شده را در با استفاده از نیروهای داخلی ایجاد کنیم. بعد از راه اندازی خط تولید و بومی سازی این محصول شروع به ساخت خط تولید کردیم.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید این محصول سالانه ۱۰ میلیون عدد است که در تلاش هستیم میزان ظرفیت خود را بالا ببریم.در حال ارتقای کیفی محصول هستیم و امید داریم تا سهم عمده‌ای از بازار را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر