صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

جشنواره به یاد لاله‌ها فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ پهلوانی شهدای ورزشکار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، سومین جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و پهلوانی شهدای ورزشکار دانست.
کد خبر : 937423

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در دیدار با سیدمحمدتقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به تدوین سند توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی امکانات و تجهیزات ورزشی این دانشگاه اظهار کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های ورزشی جامع و کامل‌تر از قبل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همانند گذشته در عرصه ورزش دانشجویی و دانش‌آموزی فعالیت دارد و با هدف گسترش و ترویج ورزش همگانی در اقدامی بدیع سه دوره لیگ مجازی ورزش همگانی را در سه سال اخیر در سطح کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های آنان برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تأکید کرد: فعالیت‌های ورزشی دانشگاه با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های ورزشی دانشجویی و دانش‌آموزی در استان با برنامه‌ریزی مدون از سوی این دانشگاه با جدیت و بیش‌ازپیش پیگیری خواهد شد.

منصوری با اشاره به اخذ مجوز تأسیس باشگاه با توجه به امکانات مدرن مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از ارائه درخواست این دانشگاه مبنی بر صدور مجوز تأسیس باشگاه شماره دو و فعالیت تخصصی در رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی ویژه بانوان دانشجو، شاغل و خانه‌دار سمنان به اداره ورزش و جوانان این استان خبر داد.

وی ورزش و فرهنگ را دو مقوله مهم و مکمل یکدیگر دانست و بیان کرد: بدون شک اتفاقاتی که در حوزه ورزش کشور رخ می‌دهد، می‌تواند موجب ایجاد زمینه هائی برای رشد و یا تنزل فرهنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از برگزاری سومین جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و مشارکت اداره ورزش و جوانان استان در معرفی این جشنواره به جامعه ورزش استان را خواستار شد و عنوان کرد: با توجه به حضور جوانان در هیئت‌های ورزشی انتظار ارائه آثار برجسته در بخش آزاد این جشنواره را داریم.

منصوری با بیان اینکه تعداد زیادی از شهدا، جانبازان و ایثارگران جامعه از ورزشکاران نامدار و قهرمانان ورزشی و پهلوانان دوران خود بوده‌اند، ادامه داد: با احیا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، فرهنگ پهلوانی و مشی قهرمانی در جامعه ساری و جاری خواهد شد.

وی سومین جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و پهلوانی شهدای ورزشکار برشمرد و مطرح کرد: نگارش و خلق داستان‌هایی که از زندگی این قهرمانان شهید نشئت می‌گیرد، می‌تواند در ایجاد و معرفی الگو‌های مناسب اخلاقی، تربیتی و فرهنگی برای جوانان و نسل امروز مؤثر باشد.

آمادگی اداره ورزش و جوانان سمنان برای همکاری با دانشگاه آزاد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز اعلام آمادگی به‌منظور تعامل و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: همکاری و مشارکت دوسویه اداره ورزش و جوانان استان با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی در اجرای برنامه‌های ورزشی مشترک باعث تقویت روحیه خدمت‌رسانی این اداره به آحاد جامعه خواهد شد.

سیدمحمدتقی علوی اضافه کرد: کارشناسان فنی این اداره درخواست‌های ارائه شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را با قید فوریت زمانی مورد بررسی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر