صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
ملی پوش پرتاب دیسک در گفت و گو با آنا:

مدیر کل ورزش و جوانان استان اراک با من خصومت شخصی دارد/کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کلا من را فراموش کرده اند

ملی پوش پرتاب دیسک گفت: بعد از کسب مدال طلا بازی های هانگژو از من حمایت نکردند اما به اندازه کافی سنگ اندازی کردند تا به المپیک پاریس نرسم.
کد خبر : 937420

حسین رسولی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص وضعیت اردویی خود گفت: اولین اردو از روز پنجشنبه شروع شد. در این اردو همه تاپ های پرتاب دیسک کشور حضور دارند تا از بین همه آنها برترین ها مشخص شود. با تغییراتی که احسان حدادی داده است خیلی امیدوار هستم که اتفاقات خوب رخ دهد. ورزشکار حرفه ای باید در محیطی تمرین کند که از بیرون کسی حضور نداشته باشد و خود ورزشکار نیز به بیرون از کمپ نرود و همه مواردی که نیاز دارد در همانجا وجود داشته باشد.حدادی تازه آمده است و قرار نیست که انتظار اتفاقات عجیب و غریبی داشته باشیم.

حدادی یک مربی خارجی درجه یک می خواهد

وی درباره اینکه در حال حاضر با چه کسانی تمرین می کند گفت: تمامی برنامه های خود را به احسان حدادی سپرده ام چراکه از او بهتر و حرفه ای تر در این رشته وجود ندارد. اهدف کوتاه مدت ما مسابقات کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیایی و ورودی مسابقات جهانی است که سال دیگر برگزار می شود. بعد از این مسابقات بازی های آسیایی و المپیک لس آنجلس را در پیش داریم. فکر می کنم که برای موفقیت در این مسابقات حدادی در نظر دارد که از مربی خارجی استفاده کند و امیدوار است که د رالمپیک 2028 در ماده پرتاب دیسک مدال بگیریم.

رسولی تاکید کرد: به عنوان ورزشکار تنها وظیفه ای که دارم این است که باید خوب ورزش کنم و طبق برنامه فدراسیون و مربیان پیش بروم. بقیه موارد مانند پزشک ها و فیزیوتراپ ها و محل اردوها دست فدراسیون است. احسان حدادی از هادی سپهرزاد خواسته است تا در مسائل فنی به ما کمک کند و برای مربی تیم ملی فرد دیگری را بیاورد و سپهرزاد نیز قبول کرد. سپهرزاد مربی من نیست و همچنان با مربی خارجی نیز صحبت نشده است. گزینه ها زیاد هستند اما به ایران نمی آیند. حدادی هم می خواهد اگر مربی خارجی سرمربی شود درجه یک باشد تا بتوانیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم وگرنه می توانیم از کشورهای اطراف یک مربی درجه سه به نام مربی خارجی بیاوریم. فعلا رئیس فدراسیون درحال رایزنی است تا در اردوی بعدی مربی مشخص شده باشد.

کشور ها در زمینه تجهیزات و امکانات بسیار پیشرفت کرده اند

قهرمان پرتاب دیسک هانگژو در خصوص اردوی تمرینی خود در کشور بلاروس گفت: آنها کمپ خوبی داشتند و امکانات آنها عالی بود. مشکل من، نداشتن یک مربی خوب بود. باید هنگام تمرین مربی داشته باشید و او بگوید چه تمرینی را چگونه انجام دهید. اینکه خود ورزشکار فکر کند که باید چه کند کمی آزار دهنده است. چراکه ناخودآگاه احساس می کنی که حرکات را اشتباه انجام می دهید. بیشتر ترجیح می دهم یک مربی خوب بالاسرم باشد که چندین ورزشکار خوب را تربیت کرده باشد. اگر قرار است در یک کمپ خوب فعالیت کنم، باید یک مربی خوب داشته باشم تا نتیجه بدهد. کشورها در زمینه تجهیزات مرتبط با رشته ما بسیار پیشرفت کرده اند.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان اراک از کسب مدال من نیز خوشحال نشد

رسولی در پاسخ به این سوال که عملکرد هیئت دوومیدانی استان اراک و ورزش و جوانان این استان در رشته دوومیدانی و پرتاب دیسک چگونه بوده است تصریح کرد: دیگر در اراک تمرین نمی کنم. مسئولان آنجا با من خوب نیستند و تا به امروز هیچ حمایتی نکرده اند. نه آنها با من کاری دارند و نه من با آنها کاری دارم. هنگامی که طلای هانگژو را کسب کردم، نه تنها پاداش ندادند و تبریک نگفتند، حتی یک زنگ نزدند که ببینند حال من چگونه است. حمایت نکردند اما به اندازه کافی سنگ اندازی کردند. احتمال می دهم با من خصومت شخصی و دشمنی دارند. مسئولین و مدیر کل ورزش و جوانان استان اراک از کسب مدال من نیز خوشحال نشدند. فکر می کنم رئیس هیئت استان ما نیز اصلا نمی داند دوومیدانی چه رشته ای است. در این باره با رئیس فدراسیون صحبت نکرده ام و دیگر توقعی از آنها ندارم. همه این موارد باعث شد که نتوانم به المپیک برسم. کیفیت امکانات تهران رو به رشد است.

وی درباره امکانات و تجهیزات تمرینی استان تهران گفت: حدادی تغییراتی در مجموعه ورزشی انقلاب داده است که خیلی خوب است. سالن وزنه برداری و تخته وزنه برداری در آنجا نصب شده است و بسیار مجهز شده است.

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کلا مرا فراموش کرده اند

ملی پوش دوومیدانی خاطر نشان کرد: بعد از طلای بازی های آسیایی نام من خیلی شنیده می شد اما به مرور خیلی کمرنگ شدم. دلیل این است که به جای کمک کردن به من برای رسیدن به المپیک، بیشتر اذیت کردند. مدام سرپرست تغییر می کرد و هیچکدام نمی دانستند من چگونه طلا گرفتم و اطرافیان نیز به گونه ای اطلاعات غلط می دانند. خیلی از آنها به سرپرست می گفتند که حسین رسولی پرو شده است و باید دیگران را حمایت کنیم. سرپرست هم فکر می کرد فدراسیون من را میلیاردر کرده است. باید بگویم که من همان حسین رسولی هستم و می خواهم تلاش کنم تا مدال بگیرم.

وی افزود: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کلا من را فراموش کرده اند. دقیقا مانند زمانی شده ام که هیچ مدالی نداشته ام. با همین شرایط بد، دو سال پیش در مسابقات آسیایی کره جنوبی دوباره طلا گرفتم. در قهرمانی آسیایی نیز هیچ پاداشی برای من در نظر نگرفتند. برای غرب آسیا سکه در نظر گرفتند و به همه مربیان و ورزشکاران دادند اما برای قهرمانی آسیا گفتند هیچ پاداشی در نظر نگرفته ایم. دیگر المپیک نیست که بگویند رسولی نمی تواند مدال بگیرد. مسابقات آسیایی است و من بارها مدال گرفته ام. اگر دوباره طلا می خواهند باید پای کار باشند و حمایت کنند. به احسان حدادی ایمان دارم که مشکلات ما را حل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر