صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

سردار جلالی: انفجار پیجرها نشان داد نمی‌توانیم به فناوری‌های خارجی متکی باشیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اهمیت سرورهای بومی در ارتقای امنیت سایبری گفت: انفجار پیجرها در لبنان اثبات کرد که ما نمی‌توانیم به فناوری‌های حساس و امنیتی خارجی متکی باشیم.
کد خبر : 937318

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور (امروز چهارشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از حملات سایبری اخیر رژیم صهیونیستی و وابستگان به آنها خبرداد و اظهارکرد: در حملات سایبری اخیر رژیم صهیونیستی، یگان آفندی ۸۲۰۰ دشمن ضربه اساسی خورد و ما شاهد افول حملات بزرگ آنها بودیم.

وی افزود: همچنین با دستورالعمل «دفاع لایه به لایه سایبری» که به نام شهید سرلشکر علی زاهدی تهیه و ابلاغ شد، اکنون در حال اجرای آن در دستگاه‌های مختلف کشور هستیم تا آمادگی کامل در برابر حملات احتمالی آینده داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی ما باید به یک فرهنگ و یک مطالبه تبدیل شود، تصریح کرد: تجربه انفجار پیجرها در لبنان اثبات کرد که ما نمی‌توانیم به فناوری‌های حساس و امنیتی خارجی متکی باشیم. معمولاً در تمام این فناوری‌ها، لایه‌هایی از دسترسی، نفوذ و احتمالاتی از تهدید وجود دارد؛ بنابراین، بهترین راه‌حل استفاده از سامانه‌های بومی است. 

جلالی گفت: خوشبختانه همه این موارد توسط جوانان این کشور تولید و پیگیری شده است. نقش ما، کمترین نقش بوده است، بیشتر سعی کردیم حمایت کنیم، آزمایش کنیم، کنترل کنیم و در صورت وجود موانع قانونی، کمک کنیم. امیدواریم ان‌شاءالله همه از این سامانه‌ها استقبال کنند.

وی تأکید کرد: از سال گذشته بر این باور بودیم که با ورود فناوری هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف، لازم است در چندین بخش از فضای سایبری از این فناوری بهره‌برداری کنیم. ما به شدت به ابزارهای بومی و داخلی نیاز داشتیم که امنیت کشور را در مواجهه با حوادثی مانند حملات سایبری یا انفجار پیج‌ها تضمین کند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از نمونه‌های موفق این حوزه تولید سرور بومی است که توسط چند شرکت دانش‌بنیان فعال تولید شده و نقش اساسی در امنیت و دفاع سایبری دارد، تصریح کرد: این سرورها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ساخته شده‌اند و انتظار داریم که از این به بعد هیچ دستگاه اجرایی از سرورهای خارجی استفاده نکند. استفاده از سرورهای بومی در امنیت سایبری کشور بسیار مهم است و باید از آن حمایت کامل صورت گیرد.

وی گفت: همچنین، در حوزه‌های دیگر مانند دیوارهای آتش (فایروال) نسل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی نیز محصولات خوبی تولید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر