صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

وزیری: هدف فدراسیون تیراندازی با کمان از برگزاری این لیگ چیست؟/ اختلاف پاداش بین مربی و ورزشکاران خوب نیست

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان گفت: اختلاف پاداش مربیان با ورزشکاران المپیک زیاد است و این موضوع خوبی نیست.
کد خبر : 937290

میلاد وزیری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره جدایی پاراتیروکمان از فدراسیون تیراندازی با کمان و قرار گرفتن آن تحت پوشش فدراسیون توان یابان اظهار کرد: هنگامی که سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان شدم، پاراتیروکمان از فدراسیون تیروکمان جدا شده بود و تحت پوشش فدراسیون جانبازان و توانیابان قرار گرفته بود و به همین دلیل اطلاع دقیقی نداشتم. آنطور که از ملی پوشان می شنیدم، حمایت خوبی صورت نمی گرفت. در حال حاضر تیم زیر نظر فدراسیونی است که متخصص ورزش معلولین و جانبازان است و قطعا درک بهتری نسبت به شرایط دارد. این فدراسیون تقریبا 12 رشته ورزشی توان یابان را ساپورت می کند و خود بچه ها نیز رضایت کامل دارند.

نبود متخصص در فدراسیون تیروکمان، مشکلات زیادی را به جود آورده است

وی افزود: هنگامی که به عنوان ورزشکار در فدراسیون تیراندازی با کمان بودم، مشکلات بسیاری وجود داشت و همچنان باقی است. در همین مدت که سرمربی کره ای برای تیروکمان انتخاب شد و یک بار سنگین مالی بر دوش کشورمان گذاشت، نه تنها تیروکمان ما پیشرفتی نکرد بلکه تیم ما افت کرد و همان نتیجه ای به دست آورد که در المپیک لندن به دست آوردیم. البته همه موارد به مربی برنمی گردد. مدیریت فدراسیون نیز مشکلات زیادی دارد. یکی از علل این مشکلات، نبود افراد متخصص در آن و دادن مشورت های غلط به رئیس فدراسیون است. نتیجه همه این موارد می شود ضربه سنگین و آسیب های زیاد به منافع ورزشکاران و تیم ملی وارد می شود. باید به فکر منافع جمعی باشیم و باید یک تفکر اساسی برای این فدراسیون رخ دهد. اگر فدراسیون عملکرد خوبی داشت، باتوجه به زیرساخت های خوب این رشته، قطعا وضعیت ورزشکاران بهتر بود. در 9 ماه گذشته که پاراتیروکمان به فدراسیون توانیابان پیوست، زیرساختی مناسبی مانند فدراسیون تیروکمان وجود نداشت.

چندین سال است که می گوییم هدف از برگزاری این لیگ چیست؟

ملی پوش سابق تیراندازی با کمان در خصوص عملکرد فدراسیون توان یابان و جانبازان تصریح کرد: در این چندماه فدراسیون توان یابان واقعا عملکرد خوبی داشته است و در حد توان برای ما زیرساخت فراهم کرد. من 9 اردو برای پارالمیپک درخواست کرده بودم که دقیقا 9 اردو برگزار شد و نشان داد توانایی این فدراسیون بسیار بالا است. بنده اطلاع دارم که در از ادوار گذشته، برنامه ای که مربی حتی برای المپین ها به فدراسیون تیروکمان ارائه م یدهد، بخش کمی از آن اجرا می شود. این نقطه ضعف فدراسیون تیروکمان است. نبود کارشناسان و متخصصان باعث شده این فدراسیون نداند که حتی هدف چیست. چرا مربی کره ای انتخاب شد؟ ماهی 7 هزار یورو نیز به او حقوق دادیم اما هیچ هدفی نداشتیم که از او بخواهیم ما را به این نقطه برسان. در حال حاضر لیگ کشورمان نیز به همین شکل است. چندین سال است که می گوییم هدف از برگزاری لیگ کشوری تیراندازی با کمان چیست؟ تنها می خواهید  کارنامه ای پر کنید و به وزارت ورزش گزارش دهی که این موارد را برگزار کردید؟ لیگی که هیچ پویایی و نتیجه ای ندارد و ورزشکار به نامی خروجی آن نمی شود تا به تیم ملی کم کند. این سردرگمی ها همین می شود که درحال حاضر در فدراسیون می بینیم. اگر یک ورزشکار ما از تیم ملی خداحافظی کند و به هر دلیلی نخواهد باشد، جانشینی برای او نداریم و تیم لنگ می شود.

کسب مدال توسط ورزشکار ماحصل تلاش یک تیم است

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که آیا پاداش کسب مدال در پارالمیپک به او داده شده است یا خیر گفت: یک پاداش از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در نظرگرفته شده است که بحث آن جدا است. یک پاداشی نیز توسط استان ها و فدراسیون ها پرداخت می شود که متأسفانه چشم گیر نبوده است و اختلاف زیادی با پاداش ورزشکاران داشته است. این نگاه استان ها و برخی مسئولین چندان خوب نیست. ورزشکار اگر نتیجه می گیرد قطعا ماحصل تلاش یک تیم است. همیشه به ورزشکاران خود می گویم که اگر به عنوان مثال میکس مدال می گیرد و بقیه مدال نمی گیرند، قطعا باقی ملی پوشان در کسب آن مدال سهیم بوده اند. مربیان باید بیشتر دیده شوند. در خیلی از رشته ها به دلیل توجه کمی که گاها از سوی مسئولین رخ می دهد به کشور های دیگر می روند. نباید پتانسیل های خود را از دست بدهیم و در نهایت مجبور شویم مربی خارجی با هزینه سنگین بیاوریم که به دلیل نداشتن عرق به ایران، هیچ سودی برای کشور نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر