صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

ثبات قیمت نفت با پیش بینی کاهش مازاد عرضه

بالا گرفتن بحران در نیجریه و پیش بینی اوپک در خصوص کاهش مازاد عرضه نفت خام در نیمه دوم سال جاری میلادی، قیمت نفت را در کانال 50 دلار نگه داشت.
کد خبر : 93709

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با وجود افزایش ارزش دلار و پیش‌بینی‌های منفی درباره رشد اقتصادی اروپا و آسیا، بازار نفت تقریبا ثابت مانده است و خبر از سقوط های مکرر قیمت نیست.


یکی از مهمترین دلایلی که قیمت نفت را بالای 50 دلار نگه داشته،‌ استمرار اختلال در تولید نفت نیجریه است. طبق اعلام اوپک، بحران صنعت نفت نیجریه سبب شده است مجموع تولید این سازمان در ماه گذشته میلادی ١٠٠ هزار بشکه کاهش یابد.


اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرده که تولید نفت کشورهای عضو این سازمان در ماه مه تا ١٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.


اوپک همچنان پیش بینی‌های خود را در باره افزایش فصلی تقاضای نفت خام در نیمه دوم سال جاری و کاهش عرضه در میان کشورهای غیرعضو این سازمان، حفظ کرده است.


بر اساس این گزارش،‌ مازاد عرضه در بازار احتمالا در فصل‌های آتی سال جاری و با نزدیک شدن به فصول سرد سال،‌ کاهش خواهد یافت.


با وجود این پیش‌بینی‌ها،‌ افزایش قیمت نفت می‌تواند خطری برای تولیدکنندگان باشد زیرا با رشد قیمت ها،‌ تولید نفت گران مجددا به صرفه خواهد بود و با نزدیک شدن قیمت نفت به 70 دلار شاهد بازگشت دکل های حفاری آمریکا به میدان‌های شیل اویل خواهیم بود که این امر سبب افزایش عرضه و در نهایت کاهش قیمت‌ها خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت نفت
ارسال نظر