صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری تشریح شد:

دیانی: نیکوکاری در کشور علمی شده است/ از فعالیت‌های پژوهشی - آکادمیک تا آموزشی در طرح ارتقاء مهارت +فیلم

نشست خبری رونمایی از طرح ملی ارتقاء مهارت و هم افزایی ویژه موسسات خیریه و سمن‌ها برگزار شد.
کد خبر : 936987

به گزارش خبرنگار آنا، نشست خبری رونمایی از طرح ملی ارتقاء مهارت و هم افزایی ویژه موسسات خیریه و سمن ها
با حضور علیرضا آتشک مدیر کل شبکه موسسات خیریه و سمن ها و مدیرعامل خیریه رعد الغدیر، حجت الاسلام دیانی مدیر بنیاد آلا، حجت‌الاسلام ملانوری مدیر مرکز خیرماندگار، رضا درمان موسسه خیریه نوید اتکا توسعه، محسن ولیی معاون امور مشارکت های اجتماعی کشور و مدیرعامل مجمع خیرین کشور ، محمد. طاهانژاد مدیر آکادمی خیر ایران
ظهر امروز دوشنبه ۳۰ مهر ماه  در موسسه خیر ماندگار برگزار شد.

حجت الاسلام دیانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: خوشبختانه در کشور دغدغه نیکوکاری ایجاد شده چون آموزه‌های دینی ما اینطور است و به حمدالله در طول سالیان متمادی در عرصه‌های مختلف نشان دادیم که از جهت کارهای خیر می‌توانیم سرآمد دنیا باشیم، منتها جای این موضوع خالی بود که ما مدیریت خیریه علمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خیر ماندگار حدود یک دهه است که در این زمینه فعالیت دارد، گفت: ما پژوهشکده‌ای داریم که در عرصه خیر و نیکوکاری فعال است و مجموعه آکادمی که دکتر طاهانژاد مدیریتش را برعهده دارد. ما در طول یک سال از تا سی مهر ۱۴۰۴ بنا داریم این برنامه و‌ آموزش را با حضور دوستان عزیزمان در سراسر کشور داشته باشیم. 

در ادامه آتشک اظهار داشت: نقش سازمان‌های مردم نهاد در کشور بی‌بدیل است و آینده دنیا توسط حلقه‌های میانی و مردمی رقم می‌‌خورد. تولید این فعالیت‌ها توسط اکادمی خیر صورت گرفته است. کار مشارکتی باعث توسعه فعالیت جمعی و در نهایت اعتماد می‌شود، چرا که وفاق و همدلی در کشور مورد نیاز است. 

وی در ادامه افزود: این اتفاق در دنیا در حال انجام است و در کشور ما در حدود سی هزار سازمان مردم نهاد خیریه در کشور داریم که یازده هزار تا ثبت شده و بقیه سازمان‌ها تحت مجوزهای ناجا، وزارت ورزش و اوقاف و مراکز خیریه کمیته امداد هستند. یکی از مهمترین نیازهای ما این بوده که مردم میلیاردها تومن برای کار خیر می‌بایست هزینه کنند. 

آتشک یاداور شد: دانشگاه‌های ما متاسفانه کرسی برای تربیت مدیر مردم نهاد ندارد. واقعا نیاز به این طرح بود و دوستان ما با همدلی در تمام استان‌ها از آبان ماه کار را شروع می‌کنند، حتی سیلابس‌های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقای سطح بلوغ سازمانشان تعریف شده است.  

رضا درمان نیز با تاکید بر دوره گذار در عرصه فعالیت‌های خیریه گفت: ما باید به رشد کیفی سازمان‌ها و مواردی از این دست در کنار افزایش سازمان‌های مردم نهاد توجه کنیم. ما موسسه خیریه ابتکار و توسعه نوید هستیم و می‌خواهیم در کنار کار باشیم و تصمیم داریم از ایده‌های اثرگذار حمایت کنیم.  

وی توضیح داد: در اجرا توانی نداریم، اما در حمایت می‌توانیم کمک کنیم تا دغدغه‌های فکری شان به لحاظ فعالیت‌ها کمتر باشد. امیدوارم این پروژه مبنایی برای یک فعالیت بزرگتر باشد.

حجت الاسلام ملانوری هم یادآور شد: ما به شبکه‌سازی در کشور نیازمندیم، خوشحالیم که شبکه ملی نیکوکاری کنار این کار قرار گرفته است. نقطه متعالی این شبکه سازی ایجاد بسترجامع امر خیر در کشور است.  براساس پیمایش‌های ما امروز نه موسسات خیریه و نه نهادهای دولتی درزمینه اعتمادسازی و شفافیت امر خیر در شرایط خوبی برمبنای دانش و تکنولوژی جدید نیستند. 

طاهانژاد مدیر اکادمی خیر ایران نیز توضیح داد: ما هر هفته دورهمی و بازدید از موسسات و‌ کارگاه برگزار می‌کنیم و‌ ماحصل همه این فعالیت‌ها این شد که تهران و دیگر شهرها باز هم فعال باشند. از هشتاد کارگاهی که برگزار کردیم، ۱۶ کارگاه را درنظر گرفتیم تا در استان‌ها حضوری و‌ مجازی آموزش دهند. 

در نهایت محسن ولیئی نیز توضیح داد: در سطح کشور یازده هزار تشکل مجوز وزارت کشور گرفتند که البته به طور عام ۲۲۰هزار تشکل هستند. خوشبختانه در سال‌های قبل سرفصل مشارکت‌های اجتماعی درست ایفای نقش کرد، خوشبختانه رویکرد دولت چهاردهم هم تشکل گرا است. 

وی افزود: این یازده هزار تشکل در چهارده موضوع فعال هستند و مشارکت می کنند که بزرگترینشان در عرصه نیکوکاری است. 

ولیئی یادآور شد: یک سری امکانات مثل جا و‌مکان برای آموزش‌ها را ما پذیرفتیم و یک سری کارها را هم بنیاد پذیرفت تا انجام دهند. امیدواریم این تفاهمنامه اثرات خود را در عرصه خیریه به جا بگذارد.

حجت‌الاسلام دیانی در پاسخ به سوال آنا درباره انتشار پژوهش‌ها در این زمینه توضیحاتی داد که در فیلم زیر مشاهده می کنید؛

Array

انتهای پیام/

ارسال نظر